Front 242 - [email protected] [email protected] (1996)

Belgiƫ
Electronic
Label: [PIAS]

1. Rhythm of Time [Messengers of Neptune Mix by the Orb] (8:19)
  2. Happiness [Dub Mix by Underworld] (6:13)
  3. Gripped by Fear [Bunkerclub Mix by Rico Conning] (5:49)
  4. Mixed by Fear (2:58)
  5. Crapage [Mix by the Orb] (4:11)
  6. Junkdrome (6:56)
  7. Religion [Bass Under Siege Mix by the Prodigy] (4:43)
  8. Happiness [Dance Mix by Underworld] (10:21)
  9. Break Me (Female) (4:00)
  10. Rhythm of Time [Victor the Cleaner Mix by the Orb] (6:14)
  11. DanceSoundtrackMusic (D.S.M.) (8:23)
  12. Religion [Trance U Down Mix by the Prodigy] (4:50)
Mug
Religion [Bass Under Siege Mix by the Prodigy] en Happiness [Dance Mix by Underworld] waren echte floorfillers in de uitgaansgelegenheid waar ik vroeger als plaatjesdraaier [ik vind dj een te groot woord] werkte. Succes verzekerd en de rookmachine maakte overminuten. De rest van het album is het beluisteren niet waard. 1 ster per 'klassieker' dan maar.

avatar van Onderhond
Vreemd, van de drie tracks die ik ooit aan dit album heb overgehouden, behoren Junkdrome en Religion [Trance U Down Mix] tot mijn favorieten, aangevuld met Happiness [Dance Mix]. De rest heb ik gewoon weer weggekijld

avatar van VanDeGriend
Imo zwakste release van Front242. Hier en daar een aardig moment (inderdaad the Underworld mix) maar als hele cd niet om uit te zitten.

Mug
Nou, ik heb de boterham met pindakaas teruggevonden. Mede doordat ik zeker was van de versie van Religion (track 7). En dat klopt. Track 12 vond ik maar suf. En de voetjes gingen even een kwartiertje van de vloer bij Religion en Happiness. De rest kan me gewoon gestolen worden, ook big-beat-wannabe Junkdrome.

avatar van Onderhond
Hoe je Junkdrome in het big-beat genre wil plooien is mij een raadsel, maar soit. Blijkbaar was dat één van die uitgaansgelegenheden waar Happiness op de dansvloer gedraaid werd ipv in de chill-out. Spreekt ook boekdelen natuurlijk

Mug
Hahaha [je had al die goths en wannabe-vampieren moeten zien zwaaien en wuiven met hun armen tijdens Happiness, want Front 242 is heilig zelfs in de mix]. Daarna werd gewoon een Britpop-nummertje of ska-nummertje of nu-metal-nummertje ingestart voor de 'kids'. Maar goed, Religion was wel een flinke stamper. Noem me gek, staat toch in de top3 van favoriete Prodigy-tracks.

avatar van c-moon
Na 05:22:09:12 Off en 06:21:03:11 Up Evil was het vet zowat van de soep bij Front 242, en in de jaren negentig (of toch sinds '93, net na eerstgenoemde platen) en helaas begon het recycleren van eigen werk (Angels Versus Animals) alsook het laten recycleren door anderen van eigen werk (deze MutageMixage).. dat daarna het einde van 242 werd aangekondigd verbaasde me dan ook allerminst...

Maar driewerf hoera! sinds 2003 stààt Front erweer, de plaat "Pulse" was weerom lichtjes fantastich, en voor 2006 staat er ook weer nieuw werk op stapel...

Maar deze MutageMixage is ook aan mij niet besteed...

avatar van yeahyeahyeah
Ik vind hem over het geheel wel vrij goed. Niet elk nummer is een schot in de roos, maar nummers 7, 8, 10, 11 en 12 varieren van gewoon lekker tot absolute vloervullers. Ook 6 is briljant, maar die kenden we al.

avatar van Dungeon
Alleen nummer 1 houd ik niet van. De rest vind ik geweldig. Van lekker relax tot knallen.

avatar van Dungeon
Vanochtend weer eens uit de kast getrokken en dan blijft het me toch wel verbazen dat deze plaat hier niet zo bekend is en een heel laag gemiddelde heeft. Dit zijn toch geweldige remixen gesmeed in 1 geheel. Heerlijk van rustige ambient tot de harde knallen van the Prodigy. Nummer 1 vond ik ook wat beter dan voorheen maar daarna wordt het pas echt spannend. Verwacht geen jaren 80 Front 242, al hoor je dat er wel doorheen. Hier hoor je meer de jaren 90 variant door de ogen van andere artiesten. Heerlijk passend in de tijd van Goa en Gabber.

avatar van FunkStarr
Zeer goede remixes. Staan maar enkele mindere op. Favorieten zijn dezelfde als welke Onderhond al noemde, en de Bunkerclub mix van Gripped by Fear vind ik ook lekker.