In Tua Nua - Vaudeville (1987)

3,38

Ierland
Label: Virgin

1. Seven Into the Sea (3:49)
  2. Right Road to Heaven (3:36)
  3. Love (4:20)
  4. No Solution (4:13)
  5. Valuable Lessons (3:38)
  6. Heaven Can Wait (3:55)
  7. Voice of America (4:11)
  8. Rain (5:06)
  9. Pearl of Dreams (3:44)
  10. Walking on Glass (4:20)
  11. Vaudeville * (4:51)
  12. Ballad of Irish Love * (4:34)
  13. Belt Me * (3:12)
  14. Seven Into the Sea [Extended Version] * (5:42)
  15. Seven Into the Sea [Seven Inch Version] * (3:53)
19 BERICHTEN
Mooi echt jaren-80 album van een Ierse groep met een zangeres en een violiste. Een paar pakkende singles (Seven into the sea, Heaven can wait) en een prachtig hoogtepunt met Rain.

Ik heb ze ooit nog live gezien als voor-voorprogramma van the Pretenders en U2 in de Kuip. Ze verzopen toen in het nog vollopende stadion.

Hierna helaas nooit meer wat van ze gehoord.

Hoewel de naam inderdaad anders deed vermoeden (In de nieuwe wereld) is het helaas nooit tot het grote publiek doorgedrongen..

Seven into the Sea was anders toch best nog een grote hit?
En met dat voorprogramma bij U2 hebben ze toch ook wel een groot publiek weten te bereiken?

Wie weet waar dit album op CD te verkrijgen is?

avatar van Krakonos
Van het tweede tot en met het zesde nummer één groot hoogtepunt. Dan spijt het me dat ik niet het stembereik van Leslie Dowdall heb om het mee te zingen.

Krakonos schreef:

Dat heb ik ook bij lange na niet maar daar zou ik me helemaal niets van aantrekken. Gewoon heerlijk meebrullen.

Overigens ligt mijn hoogtepunt pas bij nummer 8!

deric raven schreef:
Wie weet waar dit album op CD te verkrijgen is?

Voor een vriendelijk prijsje eindelijk binnen.

avatar van reptile71

Ik zou hem nog niet als onderzetter willen hebben. Behalve Seven into the Sea vind ik het echt bagger. Wat een tegenvaller zeg, bah... (ben me er overigens wel bewust van dat dit mede te maken heeft met verkeerde verwachtingen n.a.v. de single)

Held schreef:

Ik zat er ook in de Kuip, vond ze juist verfrissend, enthousiast en erg overtuigend. Sterker, U2 daarna viel me tegen vanwege hun obligate show.

avatar van sheep67
reptile71 schreef:

Toch niet mee eens. Mooie songs waarin het Ierland gevoel nooit verloren gaat.
Prachtige strijkers, afwisseling in de songs en een prachtige zangeres ( Leslie Dowdall).
Ze is nog steeds actief als soliste maar iets minder wild
Ik dacht dat het Heaven Can Wait ook nog op single was uitgebracht.
Hoogtepunten van de plaat: Love en Rain
De band die ooit Sinead O'Connor afkeurde als lead-zangeres

P.S. Heb de band ook zien verzuipen in de Kuip als voorprogramma van U2.

avatar van spinout
Rain is inderdaad het hoogtepunt. De 2 gitaristen zijn bagger. De viool geeft een mooie klankkleur aan het album. Destijds nieuw gekocht op LP.

Geweldig mooie muziek, tijdloos vind ik zelf. Heb ze 1x live gezien in Enschede, hoop ze nog een keer te mogen zien spelen, maar dan in Ierland zelf. Draai het eigenlijk nog wekelijks, zo mooi vind ik het!

avatar van spinout
Ik ben zo'n 6 x op fietsvakantie geweest in Ierland. Dat is zeker ook de moeite zonder In Tua Nua te zien spelen. Bestaan ze überhaupt nog wel?

Dat vroeg ik mij ook af.
Wel weet ik dat er nog een 3e album gemaakt is, maar dat deze nooit officieel is uitgebracht.

avatar van E-Clect-Eddy
Ze hebben een Facebook pagina (officieel lijkt die niet te zijn?) en daar staat voor 2 april een optreden in Dublin gepland...

avatar van spinout
Dus anne14, je weet wat te doen.

JAA!! ga er naar toe. 2 december 2017 treden ze op in Carlow Ierland. Mooi excuus om nog een keer naar Ierland te tuffen (ben er al eens geweest)!! joehoe

avatar van spinout
Carlow lijkt me goed te bereiken vanuit Dublin. Veel plezier!

avatar van Premonition
anne14, je kunt al eerder naar Ierland:
23 september – Rathmore Live, Rathmore, co. Wicklow
30 september – Whelans, Dublin
1 oktober – Spirit Store, Dundalk