Venom - At War with Satan (1984)

Label: Neat

1. At War with Satan (20:01)
  2. Rip Ride (3:08)
  3. Genocide (3:58)
  4. Cry Wolf (4:18)
  5. Stand Up (And Be Counted) (3:28)
  6. Women Leather and Hell (3:19)
  7. Aaaaaarrghh (2:21)
  8. At War with Satan (TV Adverts) * (1:05)
  9. Warheads [12" Version] * (3:40)
  10. Lady Lust [12" Version] * (2:48)
  11. The Seven Gates of Hell [12" Version] * (5:28)
  12. Manitou [12" Version] * (4:42)
  13. Woman [12" Version] * (2:56)
  14. Dead of Night [12" Version] * (4:09)
  15. Manitou [Abbey Road Uncut Mix] * (4:49)
avatar van Eddie
Veruit de beste Venom plaat uit hun lange loopbaan, voor mij persoonlijk ook hun enige echte vette plaat. Toen ik het nummer At War With Satan voor het eerste hoorde was ik echt met dstomheid geslagen een nummer van zo'n 20 minuten wat blijft boeien en vol van tempo wisseling zit. Ook kant B is zeer de moeite waard met numers als Rip Ride en Stand Up, zelfs de matige productie doet niets af aan de kwaliteid. Jammer dat ze dit niveau nooit meer gehaald hebben. 4*

Geweldige plaat,zoiets vets had ik echt niet verwacht.

Mijn versie heeft ook nog het liedje Warhead en een paar andere,waarom deze niet?

avatar van paulisdik
Huh , ik heb een versie met 15 nummers

avatar van Schizophrenia
Laatst heb ik deze op Lp kunnen kopen, geweldige hoes!
Verder het is niet beter dan de voorgaande albums, maar ook zeker niet minder. Lijkt een beetje een herhalings oefening!

avatar van Mart
Sorry, maar ik deel de positieve meningen hier niet echt. Het titelnummer heeft af en toe wel wat aardige riffs, maar het nummer als geheel weet mij niet echt te boeien. Sowieso vind ik Venom meer geschikt voor korte nummers, maar zelfs die pakken op dit album niet goed uit, vind ik. Het mist op de een of andere manier de charme van Welcome To Hell.

avatar van Cabeza Borradora
Ik deel de opinie van Mart hierboven. (De originele versie zonder Manitou en Woman)

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Het titelnr. kent de nodige leuke ideeën en variatie om een aardig geheel te smeden, het kan echter niet op tegen een willekeurige kant van Welcome to Hell of Black Metal.
De kortere nummers zijn stuk voor stuk wel leuk te noemen. Ze zullen nooit tot het betere van Venom behoren, of het zal vanwege de extremiteit Aaaaaaarrghh moeten zijn. Zo nu en dan wel even dat gebrul en geschreeuw horen is wel aangenaam.
Voor de fan een aardig album.

avatar van Edwynn
Vreemdgenoeg is dit album buiten mijn aandachtsveld gebleven. Tot nu.
Het twintig minuten durende openingsnummer bevat alles wat we van Venom kenden en meer. Waarom al deze goede ideeën samengesmolten moesten worden in één nummer is mij een raadsel. Want het voelt niet als een echte complete epic. Desalniettemin is het best genieten van de eerste 20 minuten. De overige nummers bieden ook niets nieuws, maar zijn zeker leuk voor de kennisgeving. Het ondergrondse geluid is er wel een beetje vanaf. Venom probeert duidelijk netter te klinken zonder aan kracht in te boeten.
Leuk album, maar niet zo hysterisch als de eerste twee schijven.

avatar van Lau1986
Wat een heerlijke plaat. Cronos werd geïnspireerd door Rush's nummer 2112 en besloot om ook een langdurend episch nummer te schrijven. At War With Satan dus. Ik vind het geslaagd. Het is eigenlijk Venom ten voeten uit. Rauw en krachtig. De nummers daarna zijn wel vermakelijk.