Electric Six - Fire (2003)

Label: Beggars XL

1. Dance Commander (2:37)
  2. Electric Demons in Love (3:06)
  3. Naked Pictures (Of Your Mother) (2:11)
  4. Danger! High Voltage (3:34)
  5. She's White (3:16)
  6. I Invented the Night (3:17)
  7. Improper Dancing (3:14)
  8. Gay Bar (2:20)
  9. Nuclear War (On the Dance Floor) (1:16)
  10. Getting into the Jam (2:14)
  11. Vengeance and Fashion (2:46)
  12. I'm the Bomb (4:18)
  13. Synthesizer (4:00)
  14. Don't Be Afraid of the Robot * (1:40)
  15. Remote Control (Me) * (2:21)
  16. I Lost Control of My Rock & Roll * (1:47)
perfecte combinatie van gitaren, drums, bas, humer en een getikte zanger. Tenacious D vind ik persoonlijk grappiger, maar dit is dan muzikaal weer beter. 4

Mojo Pin
Ik blijf het een verrassend leuke plaat vinden.

Verhoogt gewoon even naar 4*

Ongelooflijk, het is natuurlijk de grootste kolder maar er staat geen zwak nummer op!

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Ode aan de geniale muziek van Electric Six!

Hoe ziekelijk moet je zijn om zulke geweldige nummers te maken?
Lekker plaatje,
3.5*!

avatar van Marb
Jaartje of twee ontdekt [omdat ik redelijk aan Danger! High Voltage! twijfelde] maar echt, wat is dit een meesterlijke plaat. Leuke, droge texten en goeie mix tussen foute disco, punk en rock! Dit is gewoon een echte onvervalste uit-je-dak-plaat.

*4.5 dik verdient! Dit is serieus een plaat waarvan je zegt: It's the end of the world! Fuck it and let's rock and party

And she's white (white)
She is so white, shes white like the light never like the night

Op naar een plek in de top 250

avatar van judgepaddy
Speelt nog steeds een prominente rol op mijn MP3 Walkman. Ondertussen wel de teksten letterlijk mee blerren op brommer en fiets, waardoor een lichtelijk ordeverstoring in het anders zo rustige oosten van het land.
Sterker nog, ik ga hem nu maar weerns opzetten, ik krijg zo bezoek

avatar van maseddi
Ik heb deze album vorige maand laten overkomen uit de US via Amazon nadat ik een nummertje van hen had gehoord op de verzamel cd "We Love You...So Love Us Three "

Heel goed, ik heb echt genoten van deze muziek.
Een ratjetoe van alles en nog wat: van disco, punk, garage-sixties rock en heel kundig gedaan. Swingend agressief, humoristisch.
En..erotisch.

Krijgt van mij 4,0
Senor smoke heb ik ook.
Ik ga die andere twee ook kopen

avatar van misja82
aERodynamIC schreef:
Ik herken dat ook: vond hem erg leuk in het begin, maar draai hem niet echt meer. Echt zo'n cd met beperkte houdbaarheid.

Na jaren heb ik deze weer eens opgezet. Werd wakker met Danger! High Voltage in mijn hoofd (geen idee waarom). Met de geniale opener Dance Commander zit je eigenlijk gelijk in de plaat. Heerlijke ruige discorock met fijne solo's en bizarre teksten.
De houdbaarheid schijnt toch wat langer te zijn bij mij

De rest van de albums ken ik niet en geloof ik ook wel. Hoopte eigenlijk zelfs dat dit een eenmalig project zou zijn.

Fire in the discooww !!!

En dat is het zeker !! Album zit vol met afwisseling van rock tot disco !
Teksten slaan nergens op... maar toch weer geniaal en zeer hilarisch.

Krijg nooit genoeg van deze CD

Dit blijft toch wel één van de beste Albums van hun.

pieter-jan
Manman, wat een plaat! Ik geef hem een 5.. Ik herontdek hem keer op keer, en elke keer sta ik versteld van de cd.

Fire, Fire, Fire, Fire, Fire, Fire !!!

Deze album is gewoon een life saver. Als ik zit te knikke bollen in de auto dan moet ik deze plaatje
opzetten en dan ben ik weer klaar wakker en blér ik tot het laatste nummer mee.

Deuntjes zijn gewoon geniaal in elkaar gezet. Klinkt allemaal humoristisch en blijven lekker hangen. Ook de zang stijl van Dick Valentine met hilarische teksten zijn fantastisch.
Naked pictures of your mother, she's white, at the gay bar.. Simpele teksten maar zeer effectief dat het aanstekelijk is dat zelfs vrienden soms mee zingen.

Grote dosis humor en simpele deuntjes en teksten maken het geheel compleet.

Na dit album is de halve band op zn kop gegooit met andere leden en daardoor denk ik klinken
de nieuwe albums niet zoals deze.

Dit is mijn no.1 album ever !