Ik vind het intrigerend dat jullie dan juist kritiek zouden hebben op de uitspraak dat ik de laatste albums op elkaar vind lijken, de hair metal van Lick It Up tot (in ieder geval hoever ik ben gekomen) en met Crazy Nights is onderling amper afwisselend, zo zit hair metal als genre ook niet in elkaar. Music From The Elder en Creatures Of The Night zijn overduidelijk andere albums inderdaad, die waardeer ik ook prima.
ricardo schreef:
Als het vanaf het debuutalbum al niet je ding is, dan sta je er al negatief in, en dat zal de hele marathon waarschijnlijk wel zo blijven. Ik was eerst ook enorm benieuwd naar de marathon van Lennert en RuudC, maar deze band ligt ze duidelijk niet. Heb ook begrepen dat ze de albums veelal maar 1 keer beluisteren, en daar hun oordeel op baseren. Respect dat ze er zoveel moeite voor doen, maar smaken verschillen. En in het geval van Kiss kan ik mij zeker niet in hun mening vinden. Ik bedoel Simmons een slechte zanger noemen, en een oversexte om te kotsen man te noemen qua texten omdat je daar meer op let omdat de muziek je niet boeit, dat zou voor mij een reden zijn om bij een marathon halverwege uit te stappen
Ik vind Kiss ook een wisselvallige band, maar om ze min of meer af te serveren als soort tweederangs band, daar kan ik mij zeker niet in vinden.
Genoeg bands waarvan ik het debuutalbum niets vind en andere albums wel. Ik heb tot nu toe vier albums 4 sterren gegeven, dat betekent dat ik die albums ook echt goed vind en zou aanschaffen.
Dat Kiss een miljoenenseller is ga ik niet ontkennen, tweederangs als het op kwaliteit aankomt zou ik voorlopig met alle gemak stellen. Maar ik ga gewoon door met luisteren, want ik hoop op meer 4 sterren of hoger albums.