Rudimental - Home (2013)

2. Feel the Love (4:05)

met John Newman

3. Right Here (5:37)

met Foxes

4. Hell Could Freeze (4:41)

met Angel Haze

5. Spoons (5:23)

met MNEK en Syron

6. Hide (6:02)

met Sinead Harnett

7. Powerless (3:56)

met Becky Hill

8. More Than Anything (4:56)

met Emeli Sandé

9. Not Giving In (4:00)

met John Newman en Alex Clare

10. Baby (4:00)

met MNEK en Sinead Harnett

11. Waiting All Night (4:53)

met Ella Eyre

12. Free (5:06)

met Emeli Sandé

13. Give You Up * (4:09)

met Alex Clare

14. Alien Bashment * (3:50)
  15. Solo * (9:27)

met Ella Eyre en Marc Crown

16. Feel the Love [Rudimental VIP] * (6:42)

met John Newman

avatar van Gloeilamp
Hier ben ik erg benieuwd naar! Feel the Love en Not Giving In zijn alvast veelbelovende nummers.

inderdaad! heb hier zin in! hun muziek heeft altijd zo'n happy vibe

avatar van Gloeilamp
Home is vandaag gelekt, ik ga zo aan mijn eerste luisterbeurt beginnen

Hmm het is toch wel minder dan dat ik er van had verwacht, de singles waren veruit de hoogtepunten.

avatar van music4life
Het anthem-gehalte van Feel the Love is lekker hoor, op zijn tijd

avatar van pureshores
Feel the love was een megahit in 2012 en had behalve de catchy deun ook geluk dat het in het EK werd opgenomen en veel exposure kreeg.
Dit album moet ik nog gaan beluisteren maar afgaande op de single Waiting all night gaat dit de DJ Fresh kant op...
Staan er meer nummers zoals Spoons op??-dat is een verrassende deephouse track en meer van dat soort mag ik wel

avatar van UK-Choonz
Beetje slappe hap it. Feel the love is een geweldige knaller. Maar verder staan hier veel te brave trackjes op allemaal. Leuk voor ingedutte dertigers die lekker uit de band willen springen maar niets voor breakbeatfans zoals ik.

themonster310 schreef:

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. De verwachtingen waren bij mij hoog gespannen na Feel the Love en Not Giving In. Helaas weet Rudimental dit niveau niet te halen op de rest van het album. Jammer

avatar van kemm
Ze vergeten weleens dat ze een danceformatie zijn en verzanden dan in slap geneuzel en van die holle zanglijntjes. Nochtans staan er wel degelijk toffe nummers op Home, de singles op kop. Het mag dan inhoudelijk niet zoveel voorstellen (ook al willen teksten en zangers weleens anders doen geloven, *kuch*Emeli Sandé*kuch*), nét het hoofd legen weten ze bijzonder aangenaam te begeleiden. Dus als ze hun hoofden even uit hun reet halen en beseffen dat ze niet meer zijn dan wat ze zijn, zit er -in plaats van wat losse toeters- zowaar een dik feestje in Rudimental!

avatar van RogerV
Dit is inderdaad slaapverwekkendheid troef. Rudimental wil iets te graag de grote massa niet tegen het zere been schoppen.

Rudimental is de Freestylers die 10 keer verdund zijn met water.

tuktak
Met maar 1 track is het lastig optredens geven, het is duidelijk dat Rudimental snel met aanvullend materiaal moest komen om een beetje geboekt te kunnen worden. Alles gebouwd om die ene single, dit album zal echt niet bedoeld zijn om echt serieus te beoordelen op relevantie en is daarom voor mij volstrekt overbodig.

avatar van UK-Choonz
Tja, als je dan toch de kans hebt een heel album aan de mensen te presenteren grijp dan die kans denk ik dan.

avatar van pureshores
die solo track van die zanger van Feel the love die je nu heel veel hoort, heeft wel veel potentie tot zomerhit.
Spoons en Feel the love-meer hoef ik niet van Rudimental

avatar van Poeha
Waiting All Night....heerlijk nummer, de rest ken ik nog niet, maar daar gaat nu snel verandering in komen.

avatar van Carolaah
hmm niet echt aantrekkelijk deze bovenstaande berichten..
Ik vond de hits wel lekker klinken.. Maar heb nu niet echt de neiging om aan de rest te beginnen

avatar van Shinobi
Afgaande op de singles had ik wel een aardig album verwacht, helaas is dit niet helemaal waargemaakt. Er zitten naast de goed in het gehoor liggende singles maar een paar andere tracks tussen die de moeite waard zijn. Die Emile Sandé doet volgens mij ook met iedere act mee.

Helaas zijn de meeste nummers ietwat gezapig en mis ik het upbeat feestgevoel.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van Carolaah
wauw 2,82 is wel erg laag..
Ik zou graag dit album hoger geven, maar ik moet toegeven, het merendeel van de nummers is niet heel bijzonder.. Echter hoeft dat voor mij ook niet altijd.. Het is wel een chille plaat. En er staan wel een aantal hele fijne nummers op! Goed het is geen juweeltje, ver van dat, maar voor af en toe, is het best een prima plaat.

avatar van iJorno
Toch hebben een paar liedjes een lekker rustige beats, maar verder dan de bekende hits komt dit album echt niet.

avatar van nuf
nuf
Carolaah schreef:
wauw 2,82 is wel erg laag..

Voor mij een groot raadsel waarom deze groep zo populair is geworden... Helaas ook de headliner van We Are Electric 2017. Zonde

nuf schreef:

Werkelijk? ik had geen idee dat ze inmiddels nog populairder zijn geworden. Was ze alweer vergeten .
Ook niet echt de behoefte gehad dit album nog eens op te zoeken