Cliff Richard - Cliff Sings (1959)

Label: EMI

1. Blue Suede Shoes (1:48)
  2. The Snake and the Bookworm (2:16)
  3. I Gotta Know (2:31)
  4. Here Comes Summer (2:19)
  5. I'll String Along with You (2:23)
  6. Embraceable You (2:41)
  7. As Time Goes By (2:32)
  8. The Touch of Your Lips (2:51)
  9. Twenty Flight Rock (1:46)
  10. Pointed Toe Shoes (1:55)
  11. Mean Woman Blues (2:20)
  12. I'm Walking (1:51)
  13. I Don't Know Why (1:59)
  14. Little Things Mean a Lot (2:35)
  15. Somewhere Along the Way (2:41)
  16. That's My Desire (2:36)
Pieter Paal
Sorry Cliff, hoewel ik dit album in mijn collectie heb in zowel mono als stereo blijft het mooie 'That's my desire' als enige song staan in 2007.

avatar van jorro
Het album begint veelbelovend. Echte rock & roll, net als op de twee EP's hieraan voorafgaand. Jammer dat we na een paar songs overgaan op meen heel ander genre. Aalgladde pop. Zoeter dan zoet.
Ik heb het een album lang volgehouden, maar best is het niet.
2* voor dit album dat op 8 november 1959 de UK albumlijst in dendert en gelijk op 2 staat. 36 Weken staat het in die lijst en haalt nooit de eerste plaats.

avatar van spinout
De nummers met The Shadows staan er wel, maar die met het Norrie Paramor Orchestra zijn nogal zoetig, al is niet elk nummer een mislukking. Wel valt op die nummers te horen dat Cliff zijn stem nog niet helemaal onder controle had.

avatar van AOVV
Tamelijk zoutloze plaat van Cliff Richards, met welke instrumentale begeleiding dan ook. Ik vind hem gewoon veel te zoetgevooisd zingen, de liedjes komen daardoor niet goed over op mij. Nummers als Blue Suede Shoes en As Time Goes By heb ik in andere versies al heel wat beter en krachtiger gehoord.

Easy listening in het kwadraat dus een beetje. Leuk voor een paar nummers, maar niet geheel mijn kopje thee.

2 sterren

avatar van nlkink
Cliff Sings heet het. Wat doet hij dan op al zijn andere albums?