Fear Factory - Concrete (2002)

Label: Roadrunner

1. Big God / Raped Souls (2:36)
  2. Arise Above Oppression (1:57)
  3. Concrete (2:28)
  4. Crisis (3:33)
  5. Escape Confusion (4:08)
  6. Sangre de Niños (2:03)
  7. Soulwomb (2:33)
  8. Echoes of Innocence (3:04)
  9. Dragged Down by the Weight of Existence (2:42)
  10. Deception (0:29)
  11. Desecrate (2:37)
  12. Suffer Age (3:45)
  13. Anxiety (1:39)
  14. Self Immolation (2:33)
  15. Piss Christ (2:41)
  16. Ulceration (2:45)
dit is echt een MEGA ZWAAR DUISTER remix album. ik vind het toch niet echt beter dan hun eerdere werk.

Rik
Dit album is volgens mij juist het oude werk. Er staan nummers op die niet op Soul of a New Machine zijn verschenen of daarop zijn aangepast. Het is dus als het ware een nieuw oud album en geen remix album. Hoe dan ook, het klinkt wel lekker strak en hard.
4 sterren.

hm, ik dacht toch echt dat het allemaal doom / black / death metal remixen waren van oude nummers! er staan echt wel mega duistere versies op van een boel nummers van hun oudere cds.

misschien zijn het inderdaad geen remixen maar hebben ze die nummers gewoon nog een keer totaal anders ingespeeld...

avatar van HammerHead
Concrete is het EERSTE album van Fear Factory (debuutalbum dus), opgenomen nog VOOR Soul of a New Machine (ongeveer een jaar eerder). Dit album (bij een ander label) werd door een juridisch conflict echter niet uitgebracht.

Nu is het er dus alsnog. De songs op deze plaat zijn dus de originele versies en juist geen remixes. Nummers op latere albums met dezelfde titels ziijn juist geremixd of opnieuw opgenomen.
Je hoort ook duidelijk de grotere death metal invloeden op dit album, die vanaf demanufacture eigenlijk zo goed als verdwenen zijn.

Inderdaad een lekker duistere plaat, 4 sterren waard.

Ja dit album is nog voor Soul of a New Machine, dit album is gemaakt in 1991 en uitgebracht in 2002

avatar van notsub
Tegen de achtergrond dat dit hun debuut is, kan ik er nog net wat mee. Dit klinkt als ruwe death metal, een stijl die ik niet met Fear Factory associeer. Het startpunt van hun latere stijl staat hier nog in de grondverf. Dit is leuk om een keer gehoord te hebben, maar als zelfstandige release erg matig.

Waarom staat deze onder de verzamelalbums? Dit is gewoon een regulier album...

avatar van andnino
Dit album is vooral interessant in het kader van het krijgen van een beeld van de ontwikkeling van Fear Factory. Als deathmetalalbum is het oké. Ik ben nooit echt fan geweest van de songwriting van Fear Factory, dus heel ver kom ik hier niet mee. Het zijn vooral de hooks en de genre-kruisingen die Fear Factory voor mij leuk maken, en die ontbreken hier.