Level 42 - A Physical Presence (1985)

Pop / Funk
Label: Polydor

1. Almost There (6:44)
  2. Turn It On * (5:46)
  3. Mr. Pink * (6:15)
  4. Eyes Waterfalling (5:22)
  5. Kansas City Milkman (7:35)
  6. Follow Me (4:46)
  7. Foundation and Empire (8:38)
  8. The Chant Has Begun (6:24)
  9. The Chinese Way (4:48)
  10. The Sun Goes Down (Living It Up) (5:00)
  11. Hot Water (6:22)
  12. Love Games (9:44)
  13. 88 * (12:54)
totale tijdsduur: 1:05:23 (1:30:18)
avatar van VanDeGriend
Liveplaat uit de imo goede periode van Level 42. Buitengewoon irritant is echter dat op de cd uitgave van de dubbellp zomaar twee prima lange nummers (o.a 88) gesneuveld zijn. Zodra de dubbelcd versie uit komt, is ie de mijne.

avatar van VanDeGriend
Nou die dubbel cd-versie is er dus en zojuist binnen gekregen. Heb hem voor het eerst in 15 jaar gedraaid, want alleen de lp in huis, en de hernieuwe kennismaking bevalt zeer. Zeker het geweldig wegklappende "88" , niet op de enkelcd versie, krijgt de handjes weer op elkaar hoor.

Na deze live bloemlezing van de prima eerste lp's van Level 42 kwam nog het prima World Machine maar daarna lonkte de Top 40 en werd het materiaal eerst minder interessant en vevolgens genant.

Maar dit is een aanrader!

avatar van Jazper
Sorry hoor, maar dit is gewoon zeer gers!

avatar van Lukas
Stemmen dan, Jasper!

avatar van Jazper
eerst even weer helemaal afluisteren

avatar van Jazper
kom kom, je weet toch wel wat gers is?

avatar van musicfriek
Ja, dat weet ik wel, daarom zet ik het er ook zo neer.

Ken geen breezahtaal.

breezahtaal, aha.

Jaja, ...

Jammer inderdaad als 88 niet op de cd-versie staat. De voornaamste reden om het kopen lijkt me. Gelukkig heb ik vandaag de vinylversie gekocht. 2 euro's toch wel meer dan waard

avatar van citizen
Gers...
Volgens mij is dat Rotterdams voor 'gaaf'...
Of is dàt breezahtaal?
Nog steeds genieten, deze plaat. Draai nu de LP-versie - Foundation And Empire huppelt lekker weg! 3,25 sterren is wat laag. Gauw 4 sterren bijplakken!