Black Flag - Damaged (1981)

Punk
Label: SST

1. Rise Above (2:26)
  2. Spray Paint (0:33)
  3. Six Pack (2:20)
  4. What I See (1:55)
  5. TV Party (3:31)
  6. Thirsty and Miserable (2:05)
  7. Police Story (1:32)
  8. Gimmie Gimmie Gimmie (1:47)
  9. Depression (2:28)
  10. Room 13 (2:04)
  11. Damaged II (3:23)
  12. No More (2:25)
  13. Padded Cell (1:47)
  14. Life of Pain (2:50)
  15. Damaged I (3:50)
avatar van Don Cappuccino
Zo tijdens de eerste luisterbeurt vind ik dit een heerlijke plaat. Heerlijk furieus dit, vooral de vocalen van Henry Rollins! Af en toe zitten er echt geweldige gitaarstukken in. Het lijkt erop dat ik me verder in de hardcore/hardcore punk moet gaan verdiepen. De afsluiter heeft zelfs een beetje weg van de vroege Swans, intens!

avatar van Banjo
Hallo Reint bedankt voor je uitleg!
En ik wil deze week wat cd's huren met die zelfde bands en meer...

avatar van Lexicon Devil
Maar, ik mis echt gewoon enorm de naam Bad Brains.

Bad Brains - Bad Brains (1982)

Deze moet je luisteren.

avatar van Oldfart
...helemaal eens met lexicon, Bad Brains is een must ....en laten we Banjo deze niet onthouden:

Is This real?

avatar van Oldfart
Ook niet te versmaden

avatar van Banjo
overweldigend jongens! bedankt..

avatar van hond racisme
wiieeehhhh!!!! punk classic! Blijft na ruim 30 jaar klinken als op hol geslagen grasmaaiers (?) met een krachtig drum ritme over en een hysterisch schreeuwende zot.

Mijn favoriet punkalbum. Sowieso goede nummers, maar uiteraard geeft Henry Rollins het album zijn ongeëvenaarde klasse: zijn enorme agressie en rauw stemgeluid maakt dat het album echt als een tornado raast en alles op zijn pad vernietigt. Ook het laatste, in afwijking van de rest heel langzaam en slepend, nummer is even rauw als de rest en wonderschoon: een soort sludge punkmetal. Alleen het comedy-nummer TV Party mist geheel de rauwheid en agressie van de rest en sla ik altijd haastig over als ik het album beluister.

avatar van frolunda
De Filosoof schreef:

Ik vind TV party een heel leuk nummer en een welkom intermezzo ook al wijkt het wat af van de rest van het materiaal.Daarnaast is Rollins erg goed maar ook Ron reyes met wie ze ondermeer de Jealous again EP maakten vind ik niet verkeerd,anders maar kan de vergelijking met Henry zeker doorstaan.
Voor de rest helemaal met je eens,één van de beste en belangrijkste Hardcore/Punk albums.

avatar van spinout
1,0
In het begin dacht ik nog, "dit kan best leuk worden", maar het was een heel vermoeiende rit. Muzikaal als qua zang.