Lacuna Coil - Lacuna Coil (1998)

Italiƫ
Label: Century Media

1. No Need to Explain (3:40)
  2. The Secret... (4:18)
  3. This Is My Dream (4:08)
  4. Soul into Hades (4:54)
  5. Falling (5:41)
  6. Un Fantasma Tra Noi (A Ghost Between Us) (5:24)
Deze Nummers zijn zeker erg goed! maar de Remake van Falling is duidelijk beter!

avatar van Sir Spamalot
De enige Italiaanse band waarvan ik albums heb en ik heb ze tot nog toe allemaal gekocht, want dit is heerlijke muziek. Sommigen noemen het gothic en ik zeg dat het metal is, maar met verfijnde zanglijnen en ietsiepietsie keyboards. De wisselwerking tussen zanger Andrea Ferro en zangeres Cristina werkt wonderwel en levert heel mooie muziek op. Prima debuut (EP) met voor mij als hoogtepunt The Secret, maar met de rest is niets mis natuurlijk. Falling werd in 1999 heropgenomen als Falling Again op het "volwaardig" debuutalbum In A Reverie.

avatar van notsub
Er is weinig mis met deze uit de oude doos van Lacuna Coil. Ik heb ze pas wat later ontdekt maar deze mag niet ontbreken in de collectie. De rol van de zanger is nog wat bescheiden. No Need To Explain en Falling zijn de leukste nummers.