Johnny Cash - The Essential (2002)

Country
Label: Columbia

1. Hey Porter (2:13)
  2. Cry, Cry, Cry (2:24)
  3. I Walk the Line (2:44)
  4. Get Rhythm (2:14)
  5. There You Go (2:17)
  6. Ballad of a Teenage Queen (2:11)
  7. Big River (2:31)
  8. Guess Things Happen That Way (1:49)
  9. All over Again (2:12)
  10. Don't Take Your Guns to Town (3:03)
  11. Five Feet High and Rising (1:46)
  12. The Rebel - Johnny Yuma (1:52)
  13. Tennessee Flat-Top Box (2:59)
  14. I Still Miss Someone (2:34)
  15. Ring of Fire (2:36)
  16. The Ballad of Ira Hayes (4:08)
  17. Orange Blossom Special (3:07)
  18. Were You There (When They Crucified My Lord) (3:50)

met The Carter Family

19. It Ain't Me, Babe (3:04)

met June Carter Cash

20. The One on the Right Is on the Left (2:49)
  21. Jackson (2:46)

met June Carter Cash

22. Folsom Prison Blues [Live] (2:45)
  23. Daddy Sang Bass (2:22)
  24. Girl from the North Country (3:43)

met Bob Dylan

25. A Boy Named Sue [Live] (3:48)
  26. If I Were a Carpenter (3:00)

met June Carter Cash

27. Sunday Morning Coming Down (4:11)
  28. Flesh and Blood (2:37)
  29. Man in Black (2:53)
  30. Ragged Old Flag (3:10)
  31. One Piece at a Time (4:02)
  32. (Ghost) Riders in the Sky (3:46)
  33. Song of the Patriot (3:30)

met Marty Robbins

34. Highwayman (3:04)

met Willie Nelson, Waylon Jennings en Kris Kristofferson

35. The Night Hank Williams Came to Town (3:25)

met Waylon Jennings

36. The Wanderer (4:44)

met U2

37. What Do I Care * (2:09)
  38. I Got Stripes * (1:59)
  39. Understand Your Man * (2:42)
  40. What Is Truth * (2:36)
  41. Oney * (3:03)
  42. Any Old Wind That Blows * (2:45)
  43. A Thing Called Love * (2:32)
  44. Without Love * (2:27)
totale tijdsduur: 1:46:09 (2:06:22)
avatar van Sven Vermant
Top verzamelwerk, van een topartiest.

EVANSHEWSON
Sven Vermant schreef:
Top verzamelwerk, van een topartiest.

Ik zou zelfs méér durven zeggen ;

Topverzamelaar van een topartiest!

Dit verdient de maximale quotatie!

EVANSHEWSON
Deze 16 stemmen verzuipen gewoon tussen de Radiohead-Editors-Coldplay-stemmers... jammer...

avatar van musicfriek
Geweldige verzamelaar deze. Heb ik hier ook liggen. Met name de 2e cd draai ik vaak, onvergetelijke nummers wat deze legende gemaakt heeft. Meneer Cash heeft wel een speciaal plekje in mijn hart veroverd

avatar van erikb88
Na het zien van 'Walk the Line', me wat meer in de man zijn muziek gaan verdiepen, en daar is een Essential als dit een uitstekend instap voor. 5 Sterren voor deze geweldige muziek!

EVANSHEWSON schreef:

Ik ben het met je eens, op deze site wordt veel te weinig gestemd op de prachtige albums van johnny cash. Geen enkel album heeft meer dan 200 stemmen!

avatar van CTK
CTK
dircky007 schreef:

Maar het zijn wel allemaal stemmen van echte fans die zich durven verdiepen in deze muziek.

Ik geef niet om hoeveel stemmen deze plaat heeft, ik geef gewoon om de wondermooie muziek de Johnny Cash ons heeft nagelaten!

avatar van dilluhn
Ik heb nooit naar Johnny Cash geluisterd maar omdat het zo'n grote meneer is heb ik me er toch maar even in verdiept en dit album goed geluisterd en ik vind het echt geweldig. 5 Sterretjes!

avatar van VictorJan
Voor 1(!) euro zien liggen, ongeveer een maand geleden. Stom dat ik hem niet heb gekocht... voor dat bedrag kan je geen miskoop doen.

EVANSHEWSON schreef:

Ook ik ben het hier erg mee eens. Die drie groepen worden de hemel in geprezen. In die toplijst staan bijna alleen maar alternatieve albums. Maarja gelukkig zijn er ook mensen op MM die dit soort muziek erg kunnen waarderen.

Dit is voorderest een prachtig album van de man in black. Ode aan deze man

avatar van henk01
Mooie verzamelaar. Goed samengesteld.

4.5. Ster (met gemak)

avatar van Hans Brouwer
VictorJan schreef:
Ik heb vandaag € 10 betaald bij FRS voor deze verzamelaar. Ik ben erg content met "The Essential Johnny Cash (2002)". Ik geef graag 5***** voor dit album. Het wordt hoog tijd dat ik mij eens ga verdiepen in het werk van deze "man in black".

avatar van repelstefan
Had hierbij graag Cocaïne Blues en Long Black Veil gezien om het helemaal af te maken. Maar nog steeds een hele fijne verzamelaar.