Boz Scaggs - My Time (1972)

Label: Columbia

1. Dinah Flo (3:03)
  2. Slowly in the West (3:58)
  3. Full Lock Power Slide (3:08)
  4. Old Time Lovin' (2:54)
  5. Might Have to Cry (4:04)
  6. Hello My Lover (3:22)
  7. Freedom for the Stallion (2:33)
  8. He's a Fool for You (3:45)
  9. We're Gonna Roll (2:51)
  10. My Time (2:53)
avatar van Droombolus
Na de magistrale Boz Scaggs & Band was de magie tussen de man en groep blijkbaar uitgewerkt want iets van de helft van de tracks op dit album is met sessie muzikanten opgenomen.

Ook dit is weer een overgangsplaat dus. Hij is op zoek naar het geluid wat hij uiteindelijk op Silk Degrees zal bereiken maar heeft daar nog niet voldoende vertrouwen in om de tracks met de vertrouwde road band in de kast te laten liggen. Misschien dat de remaster de verschillen in het geluid door de plaat heen op regel kan krijgen en de zaak meer als een geheel gaat klinken.

Ik heb ook het gevoel dat ome Boz hier wel wat minder komposities van anderen had mogen gebruiken. OK, een betere uitvoering van Freedom For The Stallion moet ik nog horen maar Old Time Lovin' komt niet verder dan "OK" en Hello My Lover ( IMO een filler die ik op de LP altijd oversloeg want stond heel handig aan het begin van kant 2 ) kwam voor mij pas op CD een beetje tot leven.

Er staan evengoed genoeg erg goeje songs op om het schip meer dan drijvende te houden. Dinah Flo had een giga hit kunnen worden als de platenmij zich een beetje ingespannen had, Might Have To Cry en My Time zijn weer bovenmodale excersities in dezelfde ader als We Been Away ( op Moments ), Full Lock Power Slide en We're Gonna Roll zijn prima rockers waarvan je gelijk een feestgevoel overhoudt en He's A Fool For You is ook dik in orde. Blijven we zitten met Slowly In The West van "& Band" bassist David Brown wat voor mij te ver achter blijft bij Boz' eigen komposities.

In z'n geheel een prima plaat met wat zwakke plekken die wat meer als een eenheid had mogen klinken. Niet echt een plaat om aan te bevelen aan instappers in Boz' pre-Silk Degrees periode maar als je'm voor weinâg tegenkomt zou ik 'm op zeker meenemen.

[Edit] My Time zit ook niet in de Original Album Classics 5CD boks, die begint weliswaar bij Moments maar slaat Boz Scaggs & Band en My Time over om dan verder te gaan met Slow Dancer, Silk Degrees, Down Two Then Left en Middle Man. Ik had dat anders gedaan maar ja ..........