Michael Jackson - The 12'' Mixes (1988)

Label: Epic

1. Billie Jean (6:23)
  2. Beat It (4:17)
  3. Wanna Be Startin' Something (6:30)
  4. Thriller (5:56)
  5. P.Y.T. (4:01)

met Janet Jackson en La Toya Jackson

avatar van lennon
Rare EP dit.

De titel doet iets moois vermoeden, maar de waarheid is helaas anders.

Billie Jean is inderdaad de langere versie, en Wanna be startin' something is ook 30 seconden langer dan op Thriller (moet nog ontdekken waar) maar de rest is gewoon zoals het op Thriller staat. Terwijl er dus gewoon een extended version van PYT bestaat!

Beat it is dus de reguliere versie (volgens mij is er ook helemaal geen 12 inch versie van) maar deze begint erg raar, net alsof de tape iets te laat opstart.

Thriller is ook exact hetzelfde, maar dat was dus wel de 12 inch versie, want de single had een edit.

En het geluid.. tja...... niet echt optimaal Niet heel slecht, maar Thriller als cd (1e persing) klinkt beter)

En de hoes? Tja... Geen aandacht aan besteed. Foto uit een heel andere periode en een simpel kartonnetje. Puur snel geld verdienen produkt dus.

De nummers zijn natuurlijk stuk voor stuk fantastisch, maar als cd kan ik dit niet hoger dan 2,5 ster geven (al is het alleen al om de net iets langere versie van Billie Jean)

avatar van rkdev
Tja, wat moet ik daar nog aan toevoegen? De beschrijving van lennon klopt namelijk helemaal. Een cd die dus alleen interessant is voor de extended versions van 'Billie Jean' (wel erg goed) en 'Wanna Be Startin´ Somethin''. Verder gewoon de albumversies dus.
Vreemde release en gemiste kans.
Misschien dat Sony nog met een goede release komt in de komende jaren...?