Stephen Stills - Right by You (1984)

Label: Atlantic

1. 50/50 (4:24)
  2. Stranger (2:58)
  3. Flaming Heart (3:22)
  4. Love Again (3:50)
  5. No Problem (4:16)
  6. Can't Let Go (4:11)
  7. Grey to Green (3:13)
  8. Only Love Can Break Your Heart (3:12)
  9. No Hiding Place (4:01)
  10. Right by You (5:04)
Down_By_Law
Oef, wat is het toch verschrikkelijk soms als geweldige jaren '60/'70 artiesten in de jaren '80 van die verschrikkelijke 'typisch 80' synthesizers aan hun muziek toevoegen. Als dat ook nog eens de songwriting inspireert hoeft het voor mij al helemaal niet meer. Toch heb ik deze gekocht, omdat ik Stills fan ben. Was moeilijk te vinden, maar heb 'm nu weliswaar zelfs op CD. De muziek zit zoals verwacht boordevol synthesizers, maar de songs zijn op zich niet onaardig. Maar behalve '50/50' of 'Right By You' is er verder weinig echt opvallend te noemen, helaas. Wel heel bijzonder is de aanwezigheid van Jimmy Page op een aantal nummers. Hij speelt sterke gitaarsolos. Graham Nash (van Crosby Stills & Nash) en Chris Hillman (van The Byrds en Manassas) zijn ook zeer goed aanwezig. 3/5

Down_By_Law schreef:

Zou dit enigzins vergelijkbaar kunnen zijn met Allies en Live it Up van CSN? Dan weet ik namelijk genoeg...

Stijn_Slayer schreef:

Zeker vergelijkbaar. Sla Graham Nash's "Innocent Eyes" dan ook gelijk maar over

Stijn_Slayer
Dank voor de info, dan ga ik ze sowieso niet kopen denk ik. Misschien ooit een keertje downloaden.

Stijn_Slayer
Hij is minder erg dan ik dacht. 50-50 gaat inderdaad wel, No Problem is ook nog wel redelijk.. Een vrij nutteloze cover van Neil Young is hier trouwens ook aanwezig. No Hiding Place en Right By You zijn verder nog wel leuke nummers, dat was het wel zo'n beetje.

Die typische 80 sounds is gewoon niks voor mij, gelukkig ontbreekt die hier ook op een aantal nummers.

Ook dit album wordt - zoals Down by Law en Stijn Slayer opmerken, ontsiert door een jaren '80 geluid. Alleen stoort het mij hier iets minder dan bij bijvoorbeeld Live it Up van CSN en Innocent Eyes van Nash. Kennelijk past dit geluid wat meer bij Stills dan bij Crosby, Nash en Young.

Ik heb dit album op L.P. en zojuist na 20 jaar nog eens uit de kast getrokken en opgezet. Een weinig opziendbarend album met redelijke songs. Geen echte uitschieters naar boven (m.u.v. de titeltrack, dit is een klassesong) of naar beneden. Ik vrees dat dit album weer voor 20 jaar in de kast verdwijnt.

beaster1256
nog slechter album van stills met een verschrikkelijke slechte cover van ' only love....' van neil young , dit is het dieptepunt van een overbodige plaat !

avatar van Poles Apart
1,0
Deze net nog eens beluisterd, en het is en blijft een dramatisch slecht werkje.

"50/50", " Stranger", " No Hiding Place" en "Right By You" zorgen ervoor dat ik er toch nog één ster aan geef, de rest van de nummers zou eigenlijk strafsterren verdienen, zo slecht zijn ze.

En de songs die nog enigszins de moeite waard zijn, zijn eigenlijk ook ondermaats, maar omdat de overige tracks zo belabberd zijn (net zo belabberd als de hoes), steken ze er al gauw bovenuit.

"Avoid at all costs."

Down_By_Law
Ik vind het nog net niet zo dramatisch als de schrijvers van de twee vorige berichten (misschien omdat ik fan ben), maar het mag inderdaad duidelijk zijn dat Stills met "Thoroughfare Gap" en "Right By You" een artistiek dieptepunt had bereikt. 'Right By You' vind ik wel erg goed, en 'No Hiding Place' ook wel, maar die past hier totaal niet tussen.

Stijn_Slayer
Een 1 vind ik ook wel erg drastisch. Ik draai deze eigenlijk nooit, maar zo heel slecht vind ik hem niet. Gewoon niet echt boeiend en niet bijzonder.

avatar van Poles Apart
1,0
Stijn_Slayer schreef:
Een 1 vind ik ook wel erg drastisch.

Het spijt me hoor, fan of geen fan, maar ik kan er echt niet meer van maken, zeker niet in vergelijking met voorganger "Thoroughfare Gap" (twee sterren van mij), die ook al niet best was, maar toch een stuk beter te behappen.

We moeten nu eenmaal streng zijn, ook voor iemand als Stills.... En gelukkig wist de beste man zich hierna (solo) met "Stills Alone" en "Man Alive!" heel goed te herpakken. Zo hoor ik hem dan ook graag (en liever).

avatar van Ducoz
Zeker geen extreem slecht album.

Ik denk ook eigenlijk dat deze beter is dan 'Live it Up' en 'Innocent Eyes'.
Op een of andere manier kan Stills het beter verdragen, die '80's meuk.

Sommige nummers zijn nog best aardig, en swingt het hier en daar best.

avatar van spinout
Vooral interessant vanwege Jimmy Page, die op 50/50 en het titelnummer speelt. Het hele album heeft een verschrikkelijk jaren 80 geluid, met name de drums. Geen aanrader.