André Hazes - Het Complete Hitoverzicht (2005)

Label: EMI

1. Vaag en Stil (3:31)
  2. Geef Mij Je Angst (4:20)
  3. Bloed Zweet en Tranen (4:00)
  4. 'N Vriend (4:54)
  5. Ik Meen 'T (3:33)
  6. Wat Is Dan Liefde (3:35)
  7. Voor Mij Geen Slingers aan de Wand (3:35)
  8. Poei Poei (3:57)
  9. Diep in Mijn Hart (3:49)
  10. Amor Amor Amor (3:44)
  11. Zo Heb Ik het Nooit Bedoeld (4:23)
  12. 'T Rode Licht (3:34)
  13. Oh Marie (4:26)
  14. Donker Om Je Heen (3:25)
  15. Al Jouw Woorden Zijn Teveel (4:04)
  16. Uit M'n Bol (3:27)
  17. Wij Houden van Oranje (2:46)
  18. Met Kerst Ben Ik Alleen (6:56)
  19. Zij Gelooft in Mij (4:02)
  20. Toe Laat Me (2:54)
  21. Kleine Jongen (3:43)
  22. Zomer (3:39)
  23. 'N Beetje Verliefd (4:12)
  24. Zondag (3:48)
  25. De Vlieger (3:40)
  26. Piove (2:57)
  27. Jij Bent Alles (4:47)
  28. Zeg Maar Niets Meer (2:48)
  29. Het Is Koud Zonder Jou (4:06)
  30. Leven op 'T Plein (3:49)
  31. Waarom (4:00)
  32. De Glimlach van een Kind (3:18)
  33. Sterk Wil Ik Zijn (2:21)
  34. Wees Zuinig op Mijn Meissie (3:30)
  35. Droomland (3:27)
  36. Het Laatste Rondje (6:55)
De titel zegt het al, alle goede nummers komen aan bod op dit prachtige album. Alleen jammer dat sommige nummers elk jaar weer op een cd gezet worden.

avatar van Eddie
Pure geldklopperij, de tracklisting is bijna identiek aan 25 jr, Hazes die in 2003 uitkwam.

avatar van Nicolage Rico
Eddie schreef:

Dat was ook mijn eerste gedachte.

avatar van Snappy
Zie het maar als een soort nabestaande pensioen voor Rachel!

Marcel²
Jammer weer een verzamelaar. Wel moet ik toegeven dat zijn laatste drie nummers, Vaag en Stil, Sterk Wil Ik Zijn en Toe Laat Me wel weer erg mooi zijn. 3.5* P.S. De verzamelaar 25 Jaar Hazes vind ik een beter overzicht.

avatar van musicfriek
Ken niet alles van Hazes, maar de man heeft idd wel een aantal leuke nummers gehad. Heb er verder erg weinig mee op, zo in de kroeg wel eens geinig, maar zou het thuis echt nooit gaan draaien. Op mijn werk hoor ik nog weleens een nummer voorbij komen en de 2 die ik wel kan waarderen zijn Kleine Jongen en Vaag en Stil. Zij Gelooft In Mij is helemaal doodgedraaid, kan ik niet meer horen!

Marcel²
musicfriek schreef:
zou het thuis echt nooit gaan draaien.

Ik wel, zelfs mijn vriendin houdt er van

avatar van musicfriek
Heb jij even mazzel! Hahaha

EVANSHEWSON
Nog maar eens een verzamelaar , Ja, nieuwe dingen, dàt wordt moeilijk.
Maar ik blijf van deze man houden, zijn muziek, zijn prachtige stem vol weemoed, het levenslied werd nooit beter gezongen dan door deze André, en deze verzamelaar toont prima aan waarom, dit is ongelooflijk top, van 1 tot en met 36!

avatar van Hans Brouwer
EVANSHEWSON schreef:
Nog maar eens een verzamelaar , Ja, nieuwe dingen, dàt wordt moeilijk!
Patrick, beluister de nieuwe cd "Samen met Dré" eens. Een verrassend leuk album .

Lil Bizzy Bone
normaal gesproken kan ik nederlands talige muziek niet uitstaan, maar dit is toch heerlijk

avatar van tnf
tnf
Deze is recentelijk voor pa gekocht en zelf heb ik hem inmiddels ook gehoord. Ik betrapte mezelf erop dat ik er soms nog van zat te genieten ook, en daar schrok ik behoorlijk van. Dat het misschien wel ooit in de eigen collectie terecht zou kunnen komen. 'Tros-muziek' komt in die collectie weinig voor.

Sterker nog: ik heb een anderhalf decennium durend verleden als fanatiek dance-liefhebster, wat pas vrij kort geleden beëindigd is. En ik heb nogal wat jaren beweerd nooit 'die oubollige muziek van dat vette drankorgel' op te zullen zetten (hoe politiek incorrect...).

Een vergelijkbaar scenario speelde zich een half jaar eerder af bij BZN's 'The Single Collection'.

Bij nader inzien: Klinkt op de een of andere manier wel authentiek en doorleefd, dit. Met simpel lijkende maar toch goede teksten. En onder 'Piove' zit best een lekker muziekje.

avatar van B.Robertson
Prima verzamelaar, met de nodige nieuwe nummers.Handige inlay, alle hitnoteringen worden vermeld. Deze cd is ook een goeie aanvulling op de studioplaten van m'n collectie.Vier sterren.

avatar van B.Robertson
Zo heb ik het nooit bedoeld ,één van zijn mooiste nummers, is destijds als een losse single uitgebracht. Dus moest er alleen daarom al een compilatie in huis komen.

avatar van Edwynn
Een trap, een deur en achter die deur daar moest ik wezen. Een prachtige poëtische verversing van vast een Spaans of Italiaanse knijter.

Ik vond Hazes altijd best leuk. Heb hem 3x live gezien waarvan ik mij 1x niets meer kan herinneren. . Maar toen ik ontdekte dat vrijwel alle goede nummers bewerkingen zijn van in Nederland wat onbekendere hits, voelde ik mij toch ietwat in het kruis getast.

avatar van B.Robertson
Eens even zien, veel buitenlandse namen staan er bij de credits vermeldt. In het geval van het bewuste nummer ene R. Dubois en de vermelding Gene Yves Music. Bij een nummer dat puur alleen van hem & co-writer komt, staat er alleen Melvin Producties of Nanada Music; en daarvan staan er niet veel op dit deel.
God! pak je willekeurig een studio-album uit 2000, schrijft Emile Hartkamp aan een nummer mee! In ieder geval kom je na een steekproef over vier albums op hetzelfde resultaat uit.
In '96 gaf hij een mini-concert in Thialf. Ben ik niet geweest i.v.m. werk en omdat ik zijn muziek toen nog niet verzamelde.
Dat verzamelen is leuk als je verder wilt dan de grootste hits.In verhouding wordt het niet zo vaak gedraaid als bv. de Deep Purple collectie.

avatar van franklinthegreat
Andre Hazes is in de nederlandse kroegen, en onder het nederlandstalige volk een fenomeen.
En verdiend, want niemand heeft de vocalen van Andre Hazes.
En zoals alle goede hits op het album bewijzen, kan hij ongelofelijk mooi uithalen met die stem van hem.
Helaasheid aan dit album: Er staan een paar zwakzinnige nummers op, en missen er een paar sterkere nummers.

avatar van Funky Bookie
Niet mijn muziek, maar Hazes is wel een fenomeen.
Stiekum toch veel NL-talige klassiekers.

avatar van Ponty Mython
Het is toch wel bizar dat er nog zoveel mensen zijn die deze vadsige pedofiel vereren. Was Rachel niet slecht dertien (en dus minderjarig) toen Hazes zijn Unox knakworst bij haar naar binnen schoof?

avatar van radio 538
Ponty Mython schreef:
Dat had je moeten zeggen toen hij nog leefde, had dan het lef gehad. Niet nu doen als de beste man dood is. En die Rachel heeft er zelf het meeste van genoten dus ja. En was jij er bij dan ? Haar eerste kind kwam pas toen ze 23 was.

avatar van Ponty Mython
radio 538 schreef:

Probeer jij het gedrag van dit heinekengezwel hier nu een beetje goed te praten? Ongeacht de status van iemand, is het altijd fout om als volwassene een kind van 13 te neuken. Gelukkig kon hij nog leuk zingen, want dan kiezen de fans er duidelijk voor om zijn andere misdaden even te vergeten. Smerige vent.

avatar van Edwynn
Kijk aan. Hazes is voorgoed toegetreden tot het rijtje waartoe ook Michael Jackson behoort. Hoe kijk jij eigenlijk tegen de samenstelling van dit soort overzicht aan? Ik vind Al 15 Jaar eigenlijk al voldoende.

avatar van radio 538
Ponty Mython schreef:
Ik praat niks goed, ik zeg alleen of jij er bij was ? want net als bij MJ wordt er soms zo iets de wereld ingeholpen. En nee het hoort ook absoluut niet.