Ana Johnsson - The Way I Am (2004)

Zweden
Label: Epic

1. We Are (3:57)
  2. Don't Cry for Pain (3:48)
  3. The Way I Am (3:32)
  4. I'm Stupid (3:48)
  5. 6 Feet Under (3:45)
  6. Coz I Can (3:03)
  7. Crest of the Wave (4:50)
  8. L.A. (3:44)
  9. Life (3:08)
  10. Now It's Gone (3:43)
  11. Here I Go Again (3:27)
  12. Black Hole * (3:58)
één-dags-vlieg

Toch nog 3* vanwege "We Are" (4,5*) en "Don't Cry For Pain" (4*).
De rest is niet heel erg spannend, en doet een beetje aan Avril Lavigne denken.

edejong
Dazzled Kid schreef:
één-dags-vlieg

ze heeft nu wel een nieuwe single + album is op komst

avatar van Luigi-ish
De nieuwe single "Days of Summer" - #7 in Zweden. http://www.youtube.com/watch?v=mVT9NerkFeg Een zelfgemaakte video, omdat ik de echte maar niet gezien krijg en heb besloten er zelf maar eentje te maken.

Ontopic vind ik Don't Cry for Pain een supergoedbeautifulprachtig nummer, mijn toppertje. Voor de rest zijn Coz I Can, I'm Stupid, Life en We Are natuurlijk mijn favorieten. Crest of the Wave is mij soms een beetje te lang en sloom. Wat Black Hole betreft heb ik die nog nooit gehoord, en die zou een sterretje moeten hebben omdat het niet op elke album te vinden is. De andere nummers gaan muzikaal wel, en hebben goede lyrics (The Way I Am).

3,5* met als uitschieters We Are, Don't Cry For Pain, I'm Stupid, Coz I Can en Life.

De singles van haar nieuwe album vallen me wat tegen, vooral Exception, maar toch eens checken.

avatar van NewYorkCityLight
Wat een mooie cd is dit! Ik had een hele tijd geleden voor het eerst We Are gehoort maar schonk er geen aandacht aan. Toen kocht ik hitzone 29 (ja ik weet het, ik heb een hitzone gekocht..) en daar stond We Are nummer op. Als laatste nummer, 22. Ik luisterde dat nummer steeds vaker en vond het een mooi nummer. Toen ik daarna een keer Don't Cry For Pain op TMF zag was ik meteen verkocht. Ik moest de cd hebben!

1. We Are 4.5*
2. Don't Cry For Pain 5*
3. The Way I Am 4.5*
4. I'm Stupid 5* (prachtig mooi, beste van het album)
5. 6 Feet Under 5*
10. Now It's Gone 4.5*
11. Here I Go Again 3*

Echt een prachtig album, ze is onder gewaardeerd

avatar van NewYorkCityLight
Vergeten het gemiddelde erbij te zetten.

= 4.55 dus 5*

avatar van NewYorkCityLight
En dan zoek je wat op youtube en kom je erachter dat 1 van je favoriete nummers aller tijden een cover is...Het nummer waardoor ik Ana zo graag moch, het nummer waardoor ik zoveel naar deze CD luisterde, 'I'm Stupid'.....

De echte versie zal nooit zo goed als die van Ana zijn maar ik moet zeggen dat hij wel verdomd goed klinkt...Bij Ana vind ik de coupletten lekkerder klinken maar oh wat klinkt het refrein goed bij Prime STH. De van Ana rockt wat lekkerder...
Prime STH - I'm Stupid.

avatar van MusicFreak
De 2 singles zijn ook meteen de beste nummers van deze plaat vind ik..
Mooie stem heeft ze!

avatar van Luky12
Deze dame kan pas rocken!
Lekker album en lekkere nummers.
We Are natuurlijk en ook Don't Cry For Pain.
Alleen jammer dat ze minder bekend is in Nederland.

Wel een 5*

chrismusic
NewYorkCityLight schreef:

1. We Are 4.5*
2. Don't Cry For Pain 5*
3. The Way I Am 4.5*
4. I'm Stupid 5* (prachtig mooi, beste van het album)
5. 6 Feet Under 5*
11. Here I Go Again 3*

Echt een prachtig album, ze is onder gewaardeerd

En dan geef je hem een 2,5

avatar van NewYorkCityLight
Ja he he. Dat was bijna 2 jaar geleden en tevens m'n eerste dag op musicmeter, dan wordt alles een 5* .

Of heb jij nog nooit een album op het eerste gehoor te hoog gegeven??

Ik quote bij een Maria Mena album :

chrismusic schreef:

wel apart dat je van een 1,5 naar 3,5 bent gegaan. Bij mij is de eerste luisterbeurd meestal ook het hoogst haalbare cijfer.

Dat was bij mij bij dit album blijkbaar het geval .

Maar goed, ben op het moment herinneringen aan het ophalen. Dit album weer even in de speler. I'm Stupid blijft toch wel een klassieker. Maar over het geheel bekeken is Little Angel een beter album!

Ik blijf overigens wel bij m'n comment dat Ana Johnsson ondergewaardeerd is. Ben beniewd of er ooit nog een derde album komt!