Coda - Sounds of Passion (1986)

Label: Boni

1. Sounds of Passion, A) Prologue (2:17)
  2. Sounds of Passion, B) 1st Movement (7:12)
  3. Sounds of Passion, C) 2nd Movement (4:07)
  4. Sounds of Passion, D) 3rd Movement (5:37)
  5. Sounds of Passion, E) 4th Movement - final (9:59)
  6. Crazy Fool and Dreamer (4:25)
  7. Defended (7:07)
  8. Sounds of Passion 4th [Single Version] * (4:43)
  9. Sounds of Passion 3rd [Single Version] * (2:28)
  10. Crazy Fool and Dreamer [Single Remix] * (4:24)
  11. Central Station * (2:06)
  12. Reverberating Sounds * (4:03)
  13. Sounds of Passion, A) Prologue [Demo Version] * (3:00)
  14. Sounds of Passion, B) 1st Movement [Demo Version] * (7:33)
  15. Sounds of Passion, C) 2nd Movement [Demo Version] * (4:06)
  16. Sounds of Passion, D) 3rd Movement [Demo Version] * (6:53)
  17. Sounds of Passion, D) 4th Movement [Demo Version] * (9:43)
  18. Nevermore [The Proud Tower I) (Demo Version] * (4:25)
  19. Dance in the Mirror [Defended) (Demo Version] * (6:53)
  20. True Melody [The Proud Tower II) (Demo Version] * (3:19)
  21. Crazy Fool and Dreamer [Demo Version] * (4:31)
  22. What a Symphony [Part 1) (Demo Version] * (4:48)
  23. What a Symphony [Part 2) (Demo Version] * (5:16)
  24. Reverberating Sounds [Demo Version] * (2:52)
avatar van ChrisX
Alleraardigst album van deze Nederlandse formatie. Ik heb geruchten gehoord dat dit album opnieuw word uitgebracht ergens volgend jaar en dat men dan eindelijk het beschadigde schilderij, zoals componist / toetsenist Erik Vroomen het noemde, gaat restaureren. Zal voor al betekenen dat de drumpartijen opnieuw zullen worden ingespeeld.

avatar van Jester
Bekend (nou ja, bekend...) geworden door de onvolprezen LP-show van Wim van Putten. Als het goed is, heb ik hem nog ergens op LP liggen. Inderdaad een erg aardig album, zeker voor die tijd in Nederland.

1,5
ChrisX schreef:

Wat is er dan aan beschadigt?

avatar van ChrisX
Tja, wat is er beschadigd? Dat kunnen we nu zo'n beetje gaan beoordelen want ik heb de bonustracks van de recente 21st anniversary heruitgave via Pseudonym net in huis. Feit is dat de muziek een beetje is doodgeproduceerd c.q. te klinisch is opgenomen. Dat kun je verdomd goed horen als je naar de demo-versie (nou ja, ze klinken veel beter dan een gemiddelde demo) luistert van het titelnummer opgenomen toen de band nog Sequoia heette. Afgezien van toetsenist Erik Vroomen was de band een heel andere (en ik durf te zeggen betere) bezetting.
Als ze tegen me gezegd hadden dat deze opname eind jaren 70 was gemaakt had ik het ook geloofd, het heeft die vintage-kwaliteit.

Helemaal interessant voor Coda-liefhebbers zijn de vroege versies van materiaal dat pas jaren later in een totaal andere opname zou verschijnen op What A Symphony (tracks 18, 20, 22 en 23).

Al met al is deze heruitgave echt van essentieel belang voor al diegene die dit album in hun harten hebben gesloten want hier mee is echt alles wat maar interessant is van Coda nu verschenen.

avatar van Gert P
Tegenwoordig draai ik dit meer want vind het nu vrij eentonig.

Heb trouwens de eerste persing met 3 nummers.
Nummer 1 duurt daar ruim 29 minuten op.

Een van de betere symfonische werkstukken van Nederlandse bodem, Op deze site erg ondergewaardeerd.

avatar van Gert P
Nou mij valt die zwaar tegen, heb de nieuwe uitvoering niet maar de originele 1ste uitgave.

Vindt het bij lange na niet 1 van de beste nederlandse smpho stukken.
Draai hem bijna ook nooit meer.

avatar van Rockfan
Net even geluisterd, ik vind het een hoog ying yang--gehalte hebben

Het kabbelt maar verder, op een gegeven moment had ik zoiets van wanneer gebeurt er nou eens wat?

Nee. die is niet echt mijn ding

Kingsnake
Had Coda niet nog een ceedee?
Ergens in de jaren negentig, die vond ik heel erg vet.

Kingsnake schreef:
Had Coda niet nog een ceedee?
Ergens in de jaren negentig, die vond ik heel erg vet.

Ja.. What A Symphony... en die staat vreemd genoeg nog niet op MuMe... hmm.. vreemd... eens zien of ik hem deze week kan laten toevoegen.

Kingsnake
ChrisX schreef:

Don't bother.

Ik heb hem al toegvoegd.

Ozric Spacefolk
Sounds of Passion begint met aardappelengels, boerenkolenengels, of hoe je het wel noemen.
Heel pretentieus, een soort Moody Bues-gedichtje, wat niet uit de verf komt.
Maar als dan de band er in komt (zwaar overgeproduceerd), dan merk je wel als luisteraar, hoe goed het allemaal in elkaar steekt.
Lekkere gitaar en synth-solo's, veel tempowisselingen. Prog/fusion van nederlandse bodem.

Had dit een wat rauwere productie gehad, dan had mijn cijfer hoger uitgevallen.

Prachtige Nerder-symfo met soms wat saaiere stukken. Echt een sfeerplaat met uitstekende muzikanten. Ondergewaardeerd in Nederland!