The Sisters of Mercy - Alice (1983)

Label: Merciful

1. Alice (3:34)
  2. Floorshow (3:40)
  3. Phantom (7:10)
  4. 1969 (2:45)
Geweldig nummer. ALICE!!

avatar van c-moon
Een van mijn absoluuut favoriete en letterlijk grijsgedraaide 12" 's !! Wat 'The Sisters' betreft, mijn op één na (Temple of Love) favoriete 12" toch wel...

"Alice" is natuurlijk fenomenaal, maar zo-ook is dat het geval met "Floorshow" en de Stooges-cover "1969" mag er ook zijn, potverdorie ! (maar je moet daarvoor niet vloeken hoor, c-moon, ... oops! .. Sorry!)

De instrumental "Phantom" is helemaal niet onaardig, maar mocht misschien een beetje korter...

avatar van dazzler
ALICE

Cultplaat met Alice als onbetwiste klassieker.
Floorshow is een een tweede voltreffer.

De ritmetrack van Floorshow herhaalt zich in Phantom.
Een nummer dat iets te lang blijft doorjagen (wat je ook van een spook
verwacht natuurlijk), maar met voldoende actie in het arrangement.

1969 is de Stooges cover: puur en onversneden Sisters.
Deze EP rockt zoals de Sisters nadien nooit meer zullen rocken.

Deze nummers behoren absoluut tot de beste van The Sisters of Mercy. Ik kan er niet veel meer of minder over zeggen.
Gewoon goed!

avatar van Aazhyd
Alice en Floorshow zijn echt geweldig, klassiekers gewoon. De andere twee nummers zijn stukken minder.

Aks
Inderdaad een heel erg goed nummer. Ik heb in de jaren 80 verschillende EP's van the Sisters of Mercy gekocht. Na de lp First, Last and Always vond ik de muziek een stuk minder.
Maar de nummers Alice, Lights, Valentine, Body Electric, Floorshow, Poison Door blijven mooie nummers.

Daarom ben ik blij dat deze grotendeels op Some Girls Wander by Mistake zijn samen gebracht.
Door die verzamelaar maakte ik kennis met The Sisters Of Mercy; al moet ik voornamelijk Exit in Enschede dankbaar zijn.