Dan Fogelberg - Windows and Walls (1984)

Rock / Folk
Label: Full Moon

1. The Language of Love (3:45)
  2. Windows and Walls (4:59)
  3. The Loving Cup (5:00)
  4. Tucson, Arizona (Gazette) (8:38)
  5. Let Her Go (4:59)
  6. Sweet Magnolia (And the Travelling Salesman) (4:42)
  7. Believe in Me (4:37)
  8. Gone Too Far (4:33)
avatar van Madjack71
Een van de mindere albums van Fogelberg. Daar waar hij grotendeels in de jaren zeventig met meeslepende, melodieuze, geinspireerde nummers kwam, is hier de jus er toch wel wat van af. De productie is gladgestreken en de emotie is er m.i. er uitgefilterd. De sfeer is eruit gehaald en dat straalt er ook wel een beetje de hoes af.

avatar van no xqqq
Tucson, Arizona

Ik vind dit toch een heel aardig album. Het is inderdaad een ander album dan zijn bij vlagen geweldige 70s albums, maar zijn sound is nog steeds herkenbaar en er valt zeker nog het nodige te genieten hier. Er is wat meer een afwisseling tussen snellere en langzamere nummers maar die variatie bevalt eigenlijk best goed. Een paar prima nummers waaronder de titeltrack. 4 sterren om het gemiddelde wat op te krikken.

Dit is naar mijn mening toch wel een sterk ondergewaardeerd album. Kant A bevat misschien wel 4 van de mooiste nummers die Fogelberg in zijn carrière heeft gecomponeerd. De B zijde is wat minder maar zeker nog de moeite waard. Uitschieters zijn behalve het titelnummer, The Language of Love, The Loving Cup, Tuscon Arizona.