Powderfinger - Odyssey Number Five (2001)

Australiƫ
Label: Universal

1. Waiting for the Sun (3:52)
  2. My Happiness (4:36)
  3. The Metre (4:33)
  4. Like a Dog (4:20)
  5. Odyssey #5 (1:44)
  6. Up and Down and Back Again (4:24)
  7. My Kind of Scene (4:37)
  8. These Days (4:58)
  9. We Should Be Together Now (3:42)
  10. Thrilloilog (6:10)
  11. Whatever Makes You Happy (2:27)
Heerlijk album!

Tijdens mijn reis door Australie heb ik dit album helemaal grijs gedraaid, maar hij is geen moment gaan vervelen. Een aanrader !

Davez
Ik ken toevallig het nummer My Happiness, wondermooi nummer.

avatar van Lodewijk
*wow* Net dit album geluisterd nadat ik al fan was na hun verzamelalbum Fingerprints. Deze is gewoon nog beter. Amazing !

avatar van TSquares
Dit is een album dat zonder twijfel in mijn top 10 terecht is gekomen. Kennelijk geniet de band weinig bekendheid in Nederland.

Bijna elk nummer is een pareltje, op Like a Dog en Odyssey #5 na.

ondanks de het iets te veel rockmuziek voor mij is. Is dit wel een plaat voor mijn top 10. Heb de plaat ook grijs gedraaid en nog steeds een topper. Hou erg van de zang. Album kent bijna geen slechte nummer.
Up en down is mine favorite

avatar van Co Jackso
Door een Australische kennis werd ik erop geattendeerd dat Powderfinger een hoog aangeschreven band is in Australië. Daarbij wordt het album Odyssey Number Five gezien als hun meesterwerk. De andere albums heb ik nog niet geluisterd, maar dit album heb ik inmiddels al vele malen gehoord. Wat het eerste opvalt is het hoge niveau van de nummers en de afwisseling tussen de rustige nummers (My Happiness, These Days) en de rocknummers (We Should Be Together Now).

Het meest overtuigend zijn ongetwijfeld de rustige nummers. Met opener Waiting for the Sun en My Happiness opent het album ijzersterk. Helaas komt al snel het grootste minpunt met het stevige nummer Like a Dog. Gelukkig herpakt het album zich snel met stuk voor stuk zeer geslaagde nummers, waarbij met name These Days een commercieel succes werd voor de band. Odyssey Number Five is misschien niet het meest diepgaande album, maar wel een album dat talloze keren opnieuw gedraaid kan worden.

avatar van Shelter
Zag deze voor een schappelijke prijs liggen, na hier goede verhalen te hebben gehoord aangeschaft.
Het is een luchtig rockbandje met hier en daar hele leuke nummers (Waiting For The Sun, My Happiness, These Days, We Should Be Together Now) en wat mediocer tracks.
Zoals al gezegd, geen boven modale plaat maar eigenlijk staat er niks slechts op...goed voor road trips! 3,5*

Al ff opnieuw uit op een 2lp, met een lp met bonus dus. Redelijk hoog aan de prijs wel maar eenmaal luisterende ben je dat al snel vergeten. Top plaat met top bonus en helaas z.g.a. onbekend hier ten lande. Toegankelijk, lekker in het gehoor liggende songs, zodra men woorden van zelke strekking schrijft denken mensen vaak niet verder. En los van bovenstaande woorden gewoon een hele goede plaat met voldoende afwisseling en prima composities. Niks fout mee.