Radiohead - Pyramid Song (2001)

Label: EMI

1. Pyramid Song (4:51)
  2. Fast-Track * (3:18)
  3. The Amazing Sounds of Orgy (3:38)
  4. Trans-Atlantic Drawl (3:03)
  5. Kinetic (4:06)
avatar van avdj
Zoiets staat voor 90% al op de site.
Radiohead - Amnestic College EP

Kortom een overbodige EP dit.

avatar van Lying Mouth
Nee hoor dit is de Europese single geweest, die andere is een promo die nooit in de winkel heeft gelegen.

Wat_Jij_Wil
Overbodig, no way! Dan had ik dus The Amazing Sounds of Orgy moeten missen, weinig penetrant. Idioteque hadden ze beter zo kunnen noemen trouwens, alleen dan iets in de trand van een whale orgy. Trans-Atlantic Drawl begint vervolgens veels te druk, dat verpest het na twee van zulke wegdroom nummers. Gelukkig slaat het nummer op de helft weer helemaal de goede richting in. Kinetic houdt deze koers aan en eindigt in dezelfde sfeer die eigenlijk op de gehele ep aanwezig had moeten zijn. Jammer dus van het eerste deel van Trans-Atlantic Drawl dat helemaal niet slecht te noemen is, maar gewoonweg niet past bij de rest. 4.5*

4.5*

avatar van Darkshines
Kinetic is een groeiertje. The amazing sounds of orgy vind ik echt niks, die wil maar niet beter worden. Het nummer heeft wel een typische amnesiac-sound vind ik

avatar van vlipse
The amazing sounds of orgy, wat een track!!!!!

avatar van Darkshines
vlipse schreef:
The amazing sounds of orgy, wat een track!!!!!

Ja bij mij is het kwartje ook gevallen, lekker donker nummer.

glimlicht
Laatste toegift van het Amnesiac/Kid A Tijdperk
Heerlijk toch? ^^

avatar van dj maus
Vooral Kinetic is erg mooi.

Had ik al eens gezegd dat The Amazing Sounds of Orgy geweldig is? Nee? Bij dezen dan.

Nog meer songs uit de periode tot en met 2001 van Amnesiac en Kid A. Deze EP heeft twee gezichten: een hele mooie (Pyramid Song, de single) en fraaie (The Amazing Sounds of Orgy). En een minder geslaagde: Trans-Atlantic Drawl & Kinetic. Daar wordt iets teveel geëxperimenteerd, waardoor samenhang en/of sound van het nummer teveel vervagen.
Vermeldenswaard is ook hier het mooie artwork.

avatar van toxief
Ik vind dit het betere Radiohead werk. Na 12 jaar nog steeds. Zeker Kinetic.

avatar van Pinsnider
Pyramid Song is na Paranoid Android misschien wel het beste Radiohead nummer ooit, naar mijn smaak. Vooral de subtiliteit, die het beste tot uiting komt bij de geweldige manier waarop de drum in het nummer komt. Hemels