Philadelphia (1993)

Label: Epic

1. Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia (3:55)
  2. Peter Gabriel - Lovetown (5:29)
  3. Pauletta Washington - It's in Your Eyes (3:46)
  4. Ram - Ibo Lele (Dreams Come True) (4:15)
  5. Sade - Please Send Me Someone to Love (3:44)
  6. Spin Doctors - Have You Ever Seen the Rain? (2:41)
  7. Indigo Girls - I Don't Wanna Talk About It (3:41)
  8. Maria Callas - La Mamma Morta (4:53)
  9. Neil Young - Philadelphia (4:06)
  10. Howard Shore - Precedent (4:03)
Staat het openingsnummer van de film hierop? Wellicht wel, de film is net begonnen op één, en ik kon het niet laten hier eventjes te checken of ik een titel herken. Spijtiggenoeg niet. Kan iemand het me vertellen aub??

Het openingsnummer van de film is 'Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia'
Ik heb de film ook net bekeken op Belgie 1.

Het nummer 'Philadelphia' van Neil Young is zo prachtig, die draaien ze bij de eindscene. Tranen in mijn ogen.
De alternatieve titel van het nummer van Neil Young is trouwens 'Brotherly Love'

avatar van The Scientist
Rokol schreef:

geniaal nummer ja

avatar van LittleBox
Prima film en goede soundtrack. Hoogtepunten zijn inderdaad Springsteen en Neil Young.

Bedankt iedereen.

avatar van Hans Brouwer
Ik heb deze film vele malen gezien. Wat een top film en wat een fantastische soundtrack. Met de film in gedachten vind ik naast het nummer "Philadelphia" van Neil Young het nummer "La Mamma Morta" van Maria Callas zo verschrikkelijk mooi en vol emotie!!

EVANSHEWSON
Ja, Hans, die film was gewoon een topper, de soundtrack is voor mij toch ietsje minder, absoluut niet slecht, maar toch...

Neil Young en Bruce Springsteen springen hier voor mij echt uit, de rest vind ik een stuk middelmatiger en alles wat naar opera neigt is niet aan mij besteed, dus Maria Callas skip ik altijd, ik hou echt niet van opera, I'm sorry.

***1/2

avatar van Twinpeaks
Prima soundtrack van een al even prima film.Young's titelstuk is echt een parel en ook de oscarwinnende performance van Springsteens Streets of Philadelphia is een lust voor het oor.De rest zijn ook prima tracks al valt op het oog Callas iets buiten de boot.In perspectief van de film gezien en zeker gezien de scene waar deze song wordt gebruikt is het toch wel een fantastisch mooie nummer wat alle emoties oproept en gebruikt.1 van de weinige soundtracks die mij van begin tot einde weet te boeien.

avatar van Ampivinni
'philadelphia' word zonder enige twijfel op mijn begrafenisdienst gedraaid

Stijn_Slayer
Ik ken alleen Neil Young's Philadelphia, best goed.

avatar van Thuurke
Lovetown van Peter Gabriel staat ook op de verzamelplaat HIT.

avatar van IntoMusic
Mooie soundtrack, waarbij het nummer van Maria Callas op mij het meeste indruk heeft gemaakt. De film heeft daarbij alleen het extra zetje gegeven om eens wat meer van deze vrouw in huis te halen. Destijds en nog steeds gaat haar stem bij La Mamma Morta door merg en been: subliem en wat een stem. Na deze soundtrack kwam ik erachter dat het van de opera Andrea Chénier (Umberto Giordano) kwam. Zware kost, maar eenmaal in verdiept ging er een hele andere wereld voor mij open.

Natuurlijk zijn de overige songs ook van prima kwaliteit. Lekkere relaxe versie van de Spin Doctors en het mooie ingetogen Philadelphia van Neil Young.

...Maar Mevrouw Callas is het absolute hoogtepunt: niet alleen op de cd, maar ook zeker in het nummer dat ze vertolkt. Dikke 5 voor een heerlijke soundtrack die regelmatig wordt opgezet en evenals Twinpeaks draai ik zonder een skip, want je krijgt een heerlijke mix aan muziek in ruim 40 minuten.

Ampivinni schreef:
'philadelphia' word zonder enige twijfel op mijn begrafenisdienst gedraaid

Dat wordt voor mij zeker La Mamma Morta , maar ik hoop nog even lekker door te leven .

ElPatron
La Mamma Mortal! 5 Sterren voor deze prachtige aria. 3 voor de soundtrack als geheel....