Cannibal Ox - Gotham (2013)

Label: Below System

1. Gotham (Ox City) (5:07)
  2. Gases in Hell (Inhale) (4:59)
  3. Psalm 82 (3:34)
  4. Live from the Planet of Eat * (3:44)
  5. Blood Sport * (4:32)

met Karnegie

6. Can Ox Freestyle #1 * (2:51)
  7. Swing Blades * (2:29)

met Jean Grae

8. Can Ox Freestyle #2 * (2:58)

met DJ Bobbito Garcia

9. Street Reppin * (0:03)

met C-Rayz Walz

10. Think Differently * (4:34)

met Casual, Roc Marciano en Tragedy Khadafi

11. Slow Blues * (4:50)

met Byata, Prodigal Sunn en Timbo King

12. That Moment Before Crazy * (4:15)

met C-Rayz Walz

13. Mecca & the Ox * (3:30)
  14. Metal Gear * (5:01)
  15. Life's ILL * (3:50)

met Breeze Brewin

avatar van Silky & Smooth
Bij de eerste luisterbeurt vond ik de producties vrij goedkoop klinken, geforceerd om zo goed mogelijk bij de legendarische Cannibal Ox te passen. Na een paar luisterbeurten blijken de producties helemaal niet zo slecht, sterker nog, ze passen erg goed bij Vordul en Vast Aire. De laatste tijd begin ik Vast Aire sowieso steeds meer te waarderen en ook zijn bijdrage op deze single maakt dat niet minder.

Ik hoop dat de rest van het album ook in deze stijl gemaakt gaat worden (met een productie van Harry Fraud alsjeblieft ). Het album mag van mij sowieso wel anders klinken dan het eerste, want dan is de kans groot dat ik het een erg leuk album ga vinden!

avatar van Stapler
Psalm 82 .

nedbed
Geweldig! Dit had ik dus totaal niet meer verwacht van mijn helden. Ik kijk weer helemaal uit naar een nieuw album!

avatar van thgryda
Weer die gestoorde EL-P beats die ervoor zorgden dat de eerste plaats wat aan me voorbij is gegaan maar gezien C4C toch erg groeide bij mij moet ik Cannibal Ox misschien toch terug een kans geven. (niet dat ik het ooit slecht vond maar ik vind the cold vein niet de klassieker die iedereen er van maakt)

avatar van MJ_DA_MAN
Echter produceert El-P hier niks (alle drie door Bill Cosmiq) en (vrijwel zeker) ook niet op het volgende Can Ox-album.

avatar van thgryda
ik schreef dit tijdens het luisteren van track 1 waarvan de beat me erg aan EL-P deed denken. Bij track 2 en vooral track 3 (wat een bazentrack) had ik dit niet. Thx voor de info MJ, nu weet ik dus warom.

avatar van niels94
Stapler schreef:
Psalm 82 .

Misschien geen The Cold Vein (maar kom op, zelfs met El-P hadden ze dat niveau waarschijnlijk niet meer bereikt, het is niet voor niets mijn favoriete hiphopalbum), maar als dit EP'tje voorbode is voor het aankomende album ga ik heel blij worden

avatar van thgryda
Hier is ook een LP editie van?

Er is alleen een fysieke LP uitgave van deze plaat. Alstu

avatar van MJ_DA_MAN
Silky & Smooth schreef:
Er is alleen een fysieke LP uitgave van deze plaat. Alstu
Leugens.

avatar van Silky & Smooth
Nooit geweten, maar je hebt gelijk. Heb alleen de LP thuis, omdat ik er aan heb meegewerkt

avatar van René.
Ah fuck, toen ik cannibal ox in m'n update-lijst zag was ik even in de veronderstelling dat ze een nieuw album hadden, blijkt iemand gewoon z'n stem op deze EP gewijzigd te hebben.

avatar van Slowgaze
Ah fuck, toen ik Cannibal Ox in mijn update-lijst zag, was ik even in de veronderstelling dat ze een nieuw album uit gaan brengen, maar er blijkt iemand gewoon te klagen over dat hij dit album in zijn update-lijst zag en dacht dat er een nieuwe Cannibal Ox aankwam.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik kom er nu achter dat hier een deluxe versie van is met 15 tracks. Snel maar even opsnorren.