Okkervil River - Don't Fall in Love with Everyone You See (2002)

Label: Jagjaguwar

5. Westfall (5:54)
  6. Happy Hearts (4:17)

met Daniel Johnston

7. Dead Dog Song (4:00)
  8. Listening to Otis Redding at Home During Christmas (6:36)
  9. Okkervil River Song (5:56)
avatar van Dielie
de track met Daniel Johnston is alvast super, heb eigenlijk deze plaat nog niet zoveel beluisterd, ga ik eens moeten doen

avatar van remmer
Lady Liberty is een fantastisch nummer!

maar meer zinnigs kan ik voorlopig helaas nog niet zeggen over deze plaat en bij uitbreiding over Okkervil River.

Is dit eigenlijk een goeie instappaat?

avatar van leiferikson
Wat zo weinig reacties maar? Dit is een uitstekende instapplaat. Ik vind dit wel de beste van Okkervil River en daar zijn veel mensen het niet eens mee.

Je zult meer een rustigere Okkervil River treffen hierop maar is zeker wel representatief voor hun latere fases, Lady Liberty is inderdaad een mooie nummer maar de rest ook! Enige die ik niet zo denderend vind is het Otis Redding nummer.

avatar van thebestfreaks
Hele fijne OR plaat

avatar van A-neet
oh ik ben eigenlijk best wel verliefd op deze plaat.
heerlijk! de manier waarop will sheff zo nu en dan best wel ''vals'' zingt. geweldige teksten (als altijd natuurlijk) ik vind hem top!
happy hearts is momenteel echt mijn favoriet.

avatar van Lennonlover
remmer schreef:
Lady Liberty is een fantastisch nummer!

Erg neutral milk hotel vind ik. Enfin, da's vaak zo met OR

avatar van Co Jackso
De tocht door het oeuvre van Okkervil River begint voor mij bij dit eerste album. Tot op dit moment was ik alleen bekend met een aantal bekende nummers van de band, maar daar komt dus verandering in. Na het horen van deze cd valt vooral de wisselvalligheid op. Eerder is al de ode aan Otis Redding een zwak nummer genoemd, en dat kan ik alleen maar beamen. Ook het andere lange nummer, My Bad Days, valt tegen.

Gelukkig zijn een aantal andere nummers wel zeer sterk. Met opener Red, gevolgd door Kansas City en het fantastische Lady Liberty, weet ik weer waarom ik met veel plezier luister naar deze band. Een heerlijk tempo en uithalen, en de rauwe stem van Will Sheff passen perfect bij elkaar. Ook Westfall en het slotnummer zijn zeker niet verkeerd. Maar zoals gezegd staan er ook wat mindere nummers op dit album, die ervoor dat het tempo uit het album wordt gehaald. Daardoor blijft een hele hoge waardering uit.

avatar van Madjack71
Deze band blijft mij toch wel wat nieuwsgierig houden. Niet alles vind ik even groots op een heel album, maar er zijn momenten dat ze bij mijn lurven pakken en de passie overduidelijk is. De samenwerking met Daniel Johnston had voor mij niet gehoeven, ik heb met die beste man geheel niets. Tot nu toe ben ik nog niet geheel overtuigd van wat ik gehoord heb, maar zoals gezegt het prikkelt genoeg om verder te luisteren.

avatar van Germ
Niet overal even sterk, duidelijk een debuut album van een band die nog zoekt naar de juiste vorm, maar met enkele top songs.
Red en Okkervil River springen er echt uit.