Alan Silvestri - Forrest Gump (1994)

Score
Label: Epic

1. I'm Forrest... Forrest Gump (2:41)
  2. You're Not Different (1:00)
  3. You Can't Sit Here (2:26)
  4. Run Forrest Run (2:14)
  5. Pray with Me (0:58)
  6. The Crimson Gump (1:08)
  7. They're Sending Me to Vietnam (2:23)
  8. I Ran and Ran (1:43)
  9. I Had a Destiny (1:19)
  10. Washington Reunion (0:45)
  11. Jesus on the Main Line (2:00)
  12. That's My Boat (1:16)
  13. I Never Thanked You (0:47)
  14. Jenny Returns (2:43)
  15. The Crusade (2:01)
  16. Forrest Meets Forrest (1:41)
  17. The Wedding Guest (1:48)
  18. Where Heaven Ends (1:33)
  19. Jenny's Grave (1:26)
  20. I'll Be Right Here (0:49)
  21. Suite from Forrest Gump (6:34)
Erg lieve score. Kan het niet anders omschrijven. Veel simpele piano tracks maar daardoor niet slecht. Minpunt van het album is de track "Jesus on the Main Line" welke mi totaal niet op dit album thuishoort. Dus wanneer ik deze opzet wordt deze track niet geprogrammeerd.

neo
Veel gebruikte als temp track deze score deze Silvestri. Ik vermoed dat deze qua aantal maal 'gebruikt als' andere populaire als bv. Thomas Newman's American Beauty overstijgt. Als is dit voorbeeld wel enorm aan de weg aan het timmeren, en wie weet hoe vaak die nu wel al niet is gebruikt. Je zou je bijna afvragen welke temp voor Forrest Gump zelf was gebruikt!

Neo hoe weet jij dat deze veel als temp. wordt gebruikt? Komt dat uit interviews met composers naarvoren ofzo?

neo
Uit oa. interviews. Maar neem alleen al Nederlandse films; zou ik zo al een handje van kunnen opnoemen. Maar dat laat ik maar even achterwege het feit dat niet iedereen het fijn vindt als naar buiten komt wat er zoal als temp is gebruikt. Heb ook weleens wat films gezien in hun temp score versie.

Aha connecties

avatar van JohnWilliams
Prachtige Soundtrack, ik denk wel Silvestri's beste.
Ook Back to the Future & The Polar Express waren prachtig maar dit slaat echt alles. Nummer 21 is natuurlijk het mooiste. Deze suit word verdeelt over nummers, zo is bijvoorbeeld in de nummers 1,6 en 20 het Theme verdeeld. Prachtige lieve Score, deze is 4,5* waard, bijna 5 sterren omdat het echt Silvestri's beste Score is, tot nu toe dan.......wie weet op wat we nog van hem kunnen verwachten

Wat is nou de officiële soundtrack? Deze, met muziek speciaal voor de film gemaakt of de dubbelaar met de Amerikaanse klassiekers?

avatar van musicfriek
Deze moet ik nog steeds eens gaan checken. Het verschil lijkt me dat dit de score is en die andere een verzameling van nummers uit de film. De muziek maakt de film al veel mooier dan het al is (Lees: ik zat destijds tranen met tuiten in de bioscoop )

w8jij17 schreef:

Beiden zijn gewoon officieel. Ben wel benieuwd hoe jij bij die vraag uitkwam, want hanteer jij een andere regel om het een officiële te noemen?

Kennelijk was de term Score mij nog onbekend. Dat zal het geweest zijn. Ik heb nog niet zo veel ervaring met filmmuziek.

Dr.Greenthump
Ach, daar hebben we neo toch voor

neo
Vaak wordt de term score ook niet op de hoes vermeld. Want er zijn ook Official Motion Picture Soundtrack die puur score zijn en dan op de hoes staat ''music by, music composed by'' onder die aanduiding. Of een mengeling van zijn score en niet origineel voor de film geschreven muziek uitgaven zijn.

avatar van musicfriek
Maar dit is wel een aanrader, neo? Ik schreef al dat ik Forrest Gump Suite helemaal prachtig vind, neem aan dat dat het laatste nummer is op deze score?

Tweemaal ja.

avatar van Dirigent
Zowel Film en Muziek zijn erg sterk van Forrest Gump.
Alan Silverstri heeft hier iets heel moois van gemaakt en het is in ieder geval beter dan Night at the Museum.

4.5*

avatar van JohnWilliams
Dit is echt een klassieker wat mij betreft, echt één van Silvestri's beste Scores.

Dr.Greenthump schreef:
Ach, daar hebben we neo toch voor

Of JohnWilliams.

heel mooie score. nummer 1 I'm Forrest... Forrest Gump vind ik een van de betere. Wat kwam het nummer Jesus on the Main Line er ineens tussen doen. Het verpest gewoon het album. Ze hadden dan beter het nummer op het einde gezet. voor de rest zijn de nummer even mooi.

avatar van JohnWilliams
Jesus on the Main Line had op de soundtrack gemoeten, niet op de score...

avatar van Demon.
Super om naar te luisteren!!