Bruce Cockburn - High Winds White Sky (1971)

Canada
Rock / Folk
Label: Columbia

1. Happy Good Morning Blues (2:41)
  2. Let Us Go Laughing (5:23)
  3. Love Song (2:29)
  4. One Day I Walk (3:09)
  5. Golden Serpent Blues (3:37)
  6. High Winds White Sky (3:03)
  7. You Point to the Sky (2:57)
  8. Life's Mistress (3:26)
  9. Ting-The Cauldron (6:32)
  10. Shining Mountain (5:14)
avatar van jeko
Briljante plaat uit '71, vooral zijn oudere werk kan ik zeer waarderen, hij heeft heel wat platen uitgebracht maar er zijn niet zo heel veel mensen bekend met deze singer / songwriter, tevens een heel goede gitarist.

Ja, inderdaad een van zijn beste. Mooie liedjes en fraai akoestisch gitaar werk ook. Zijn stem doet hier nog een beetje denken aan die van Nick Drake.
Heel mooi ingetogen en sfeervolle plaat om te luisteren als het gesneeuwd heeft..Verstilde muziek .

Een hele tijd geleden dat iemand een bericht over deze plaat heeft gezet. Een echte folk plaat van Bruce Cockburn. Ik heb zowel vinyl als cd. Bruce speelt enkel gitaar, herben daaromtrent er nog een instrument bij. Mooie melancholieke nummers, je waant je in de Canadeze bossen. De teksten van Bruce zijn altijd sterk, ze gaan ergens over.
Jammer dat deze zanger in Nederland niet echt bekend is.

[quote]Teacher schreef:
Een hele tijd geleden dat iemand een bericht over deze plaat heeft gezet. Een echte folk plaat van Bruce Cockburn. Ik heb zowel vinyl als cd. Bruce speelt enkel gitaar, daaromheen nog een instrument bij. Mooie melancholieke nummers, je waant je in de Canadeze bossen. De teksten van Bruce zijn altijd sterk, ze gaan ergens over. De eerste drie albums van Bruce Cockburn zijn bijzonder folk achtig, met waarnemingen van de natuur, liefde, vriendschap. Pastorale folk, hoewel Bruce daar zelf anders over dacht. Later worden de teksten veel engagement en ook de muziek wordt steviger.
Jammer dat deze zanger in Nederland niet echt bekend is.