TOKiMONSTA - Half Shadows (2013)

Electronic / Hip-Hop

5. Clean Slate (4:08)

6. Foolish (3:24)

7. Go with It (4:23)

met MNDR

8. Spilling Autumn (4:22)
  9. Sweet Williams (3:39)
  10. Soul to Seoul (3:29)
  11. Green (3:58)

met Andreya Triana

12. Waiting for the Break of Dawn (4:02)
  13. Moon Rise (3:24)

met Jesse Boykins III

14. Yo B! * (3:51)

avatar van Osiris Apis
Beetje een tegenvaller. TOKiMONSTA gaat een andere richting op. De nummers zijn diverser en gaan alle kanten op. Er zit niet echt een lijn in. Ik had meer hiphop invloeden en beats verwacht. Nu zijn een aantal nummers meer pop/dance nummers. Go With It vind ik trouwens wel een leuk pop nummer.
De meeste electronische nummers vind ik niet zo heel boeiend. Sommige werken zelf op mijn zenuwen (808 en Focused Chaos). De downtempo nummers Green en Waiting for the Break of Dawn kunnen mijn wel bekoren

avatar van hawkins
Eens, de track met Andrey Triana is wat mij betreft het (enige) hoogtepunt, maar je moet ook wel een enorme prutser zijn wil je een track met haar verknallen.

avatar van Dakduivel
Het is een album met twee gezichten. De eerste helft is gewoon matig, de zang van Gavin Turek klinkt hier ook voor geen meter, maar vanaf nummertje 8 gaat het weer de goede kant op. Waar de tweede helft meer als een logisch vervolg op de (sterke) Creature Dreams EP voelt, lijkt de eerste helft op een teruggrijp naar haar oude werk alleen dan van een veel minder hoog niveau.