Iggy & The Stooges - Ready to Die (2013)

Label: Fat Possum

1. Burn (3:37)
  2. Sex & Money (3:18)
  3. Job (3:05)
  4. Gun (3:07)
  5. Unfriendly World (3:46)
  6. Ready to Die (3:06)
  7. DD's (3:12)
  8. Dirty Deal (3:42)
  9. Beat That Guy (3:15)
  10. The Departed (4:36)
  11. Dying Breed * (3:12)
Toch wel eentje waar ik benieuwd naar ben.

avatar van iggy
Ik ook ha.

avatar van judgepaddy
Hij heeft alleen wat problemen met de platen labels

Gave hoes trouwens

avatar van Doc
Doc
Het niveau van Raw Power haalt het natuurlijk niet en er is inmiddels een gitarist overleden geloof ik maar het rockt toch weer eens echt lekker.
Vind het wel een pak beter dan The Weirdness zo op het eerste gehoor.

avatar van laboomzaa
Staat op luisterpaal..

avatar van Mr. B
Lekker album, niet verwacht toch verrast! Knalt er gelijk lekker in met Burn en Sex and Money. Halverwege wordt het gas terug genomen met een heuse ballad Unfriendly World. En double DD's is gewoon grappig.

Zeer constant album met goede gitaarlijnen en dito productie. Iggy is goed bij stem dus wat wil je nog meer. Kort maar krachtig album die je na afloop gelijk weer opzet.

avatar van judgepaddy
Niks mis mee.
Ook ik ben positief verrast. Het rockt lekker en de lyrics zijn goed met humor en af en toe lekker cynisch.
Wellicht kan Iggy de trend van Unfriendly World en The Departed voortzetten als hij het heftige Punk/Rock werk op het podium niet meer aankan, want die rustigere nummers bevallen mij ook zeer.
Respect voor deze granddads of Garage-Rock!

avatar van freakey
Ben na eerste beluistering nog niet erg onder de indruk, ballad Unfriendly World vind ik knap saai, en bij de rest wil de vonk nog niet echt overspringen, zal hem een paar rondjes gunnen vooraleer te stemmen....

avatar van frolunda
Erg leuke plaat (ook de titel is prima gekozen) die op alle fronten beter is dan the Weirdness.Iggy is beter bij stem,het geluid is een stuk voller en de songs zijn eenvoudigweg beter.In het tweede gedeelte zakt het album wat weg maar verder is Ready to die gewoon een brok goede rock.Favoriete nummer uiteraard Job.

avatar van Poles Apart
Vind deze toch minder dan "The Weirdness", over dit album is te veel nagedacht, daar waar de voorloper nog wat ruwe kantjes had, ik vind het veel meer klinken als een Iggy solo album.