Substantial - Jackin' Jill (2013)

Label: Mello

1. Blessed [Unofficial Remix] (1:58)
  2. Warmed Up (2:29)

met Dominion

3. Be Ready [Unofficial Remix] (3:49)
  4. Intrepid (1:48)

met Serenity

5. Hate on Me (3:39)
  6. BBQ [Family Reunion Remix] (3:42)
  7. Oh Sea (2:39)
  8. Jsoul'sJill Story (Interlude) (2:03)
  9. Would You Be Mine [Love Rain Remix] (4:13)
  10. Cross My Mind (3:28)

met Jsoul

11. Bedda at Home (U Ain't Fly) (2:14)
  12. Talk 2 Me (1:45)

met The Real Jay Mills

13. Whenever You're Around [Unofficial Remix] (4:04)
  14. Especially Different (4:20)

met Illumenous

15. Golden Lady (3:21)

met Steph the Sapphic Songstress

16. Would You Mine (4:10)

met Jsoul

17. Make Up Sex [DTV Remix] (3:24)

met Deacon the Villain

avatar van Silky & Smooth
Via zijn LastFM wist al dat Substantial een groot liefhebber is van Jill Scott. Dit project is dan ook een soort dedicatie aan haar. Substantial remixt nummers van Jill Scott om er vervolgens overheen te rappen.

De muziek van Jill Scott is sowieso al een pluspunt en de remixen doen verder geen afbreuk aan haar muziek. De warme, kalme stem van Substantial past er goed bij, waardoor het een relaxed, zomers geheel vormt met BBQ als hoogtepunt.

Jackin' Jill is een aardige tape die je niet alleen hoeft op te zetten als het zonnetje schijnt, maar ook kan draaien als je het gevoel wilt hebben dat het zonnetje schijnt (wat er handig is voor ons Nederlanders).

avatar van -marco-
Erg benieuwd naar dit project.

Rene1979
kreeg hem vandaag gratis bij mijn Ugly Heroes vinyl.. Maar eens luisteren..

avatar van -marco-
Redelijk vergist hierin, heerlijk album eigenlijk. kwaliteit van Substantial. Derhalve verhoogt

avatar van Harderwiek
Inderdaad heerlijke tape!