Jerry Miller - New Road Under My Wheels (2013)

Country / Rock
Label: Signature

1. Travis Express (2:12)
  2. I've Got a New Road Under My Wheels (3:57)
  3. Detour (2:58)
  4. Round 'Em Up (2:23)
  5. Eight More Miles to Louisville (2:24)
  6. What a Little Moonlight Can Do (4:25)
  7. Steuben Street Blues (4:07)
  8. Moon Fallin' (3:33)
  9. Brother Drop Dead (2:40)
  10. Poor Ellen Smith (2:05)
  11. Slaughter on Roosevelt Boulevard (3:40)
  12. The End of the Line (2:09)
avatar van Ronald5150
Jerry Miller kende ik eigenlijk alleen van zijn rol als gitarist op de albums van Eilen Jewell. Direct was ik onder de indruk van zijn vingervlugge gitaarspel en zijn mooie donkere, warme, maar ook dreigende klanken. Nu is er dan een soloalbum van Jerry Miller, "New Road Under My Wheels". Op zijn eigen album zijn de country en roots geluiden nog authentieker dan zijn werk met Eilen Jewell. Een echte klassieke country sound laat Miller hier horen. Ik kan me nog voorstellen dat dit genre niet je smaak is, maar het uitmuntende en fantastische gitaarspel van Jerry Miller kan alleen maar met diep respect worden beoordeeld. Wat een beheersing zeg. De mooiste tonen tovert Miller uit zijn Gretch en het klinkt vooral warm. Soms moet je echt even terugluisteren met de gedachte, "hoorde ik dat nu goed?". Wat een virtuositeit. Daarnaast zitten de liedjes gewoon erg goed in elkaar en zijn de vocalen prima in orde. Uiteraard komt Eilen Jewell ook even een moppie meezingen. Jerry Miller levert een sterk soloalbum af en stijgt weer een treetje op mijn lijstje van favoriete gitaristen.

avatar van Lura
Heerlijke pretentieloze muziek, maar met hart en ziel uitgevoerd. Geweldige gitarist, die voor mij absoluut in de top 100 van Rolling Stone zou moeten staan. Daar komen trouwens een aantal gitaristen in voor die daar absoluut niks te zoeken te hebben. Nee, ik noem geen namen.

avatar van Droombolus
Dacht ik toch even dat de enige echte Jerry Miller ( die van Moby Grape dus ) weer eens de publiciteit gehaald had, maar 1 blik op de foto in het artwork was genoeg......... foute gitaar.

avatar van Lura
Bij platenrecensies in het verleden van Eilen Jewell werd hij ook regelmatig aangezien voor Jerry Miller van Moby Grape. Voor mij is dit de enige echte Jerry Miller

avatar van Lura
Ronald, ken je toevallig The sacred shakers, een gelegenheidsband bestaande uit de voltallige Eilen Jewellband aangevuld met Daniel Fram, Greg Glassman, Daniel Kellar en Eric Royer? Van die groep is een nieuwe cd onderweg.

avatar van Droombolus
Lura schreef:

Dan hebben de HH recensenten behoorlijk prut in de oren. Kwa stijl lijkt deze JM niet op het echte artiekel . Deze is meer een kruizing tussen Chet Atkins en Les Paul ........ Technies kan hij een behoorlijk baantje trekken maar kwa sfeer laat deze plaat toch te weinig indruk bij mij achter.