Bob Marley & The Wailers - Africa Unite (2005)

Alternatieve titel: The Singles Collection

Jamaica
Reggae
Label: Island

1. Bend Down Low * (2:30)
  2. Mellow Mood * (3:27)
  3. Stir It Up * (3:07)
  4. Caution * (2:41)
  5. Soul Rebel (3:18)
  6. Small Axe * (4:00)
  7. Duppy Conqueror * (3:48)
  8. Soul Shakedown Party (3:08)
  9. Kaya * (2:38)
  10. Keep on Moving * (3:04)
  11. Sun Is Shining * (2:09)
  12. Don't Rock My Boat * (4:29)
  13. Screw Face * (2:21)
  14. Lick Samba * (2:33)
  15. Guava Jelly * (2:16)
  16. Craven Choke Puppy * (2:51)
  17. Lively Up Yourself (2:56)
  18. Trenchtown Rock (3:28)
  19. Concrete Jungle (3:11)
  20. Stand Up Jamrock [Ashley Beedle Remix] * (5:47)
  21. I Shot the Sheriff (3:54)
  22. Get Up, Stand Up (3:18)
  23. Lively Up Yourself * (5:11)
  24. No Woman, No Cry (7:11)
  25. Roots, Rock, Reggae (3:37)
  26. Exodus (4:30)
  27. Waiting in Vain (4:16)
  28. Jamming (3:32)
  29. Is This Love (3:53)
  30. Satisfy My Soul * (4:28)
  31. Sun Is Shining (4:36)
  32. Could You Be Loved (3:56)
  33. Three Little Birds (3:01)
  34. Redemption Song * (3:48)
  35. Buffalo Soldier (2:44)
  36. One Love / People Get Ready (2:52)
  37. Iron Lion Zion * (3:14)
  38. Africa Unite (5:13)
  39. Slogans (3:58)
totale tijdsduur: 1:16:32 (2:20:54)
avatar van Reijersen
Die remixes zijn wel erg jammer, verderz gewoon een lekker plaatje voor zo af en toe. 3,5 ster

Marcel²
Inderdaad de tracks zijn gewoon goed, alleen die remixen niet.

klinkt lekker en die mixxen die gaan wel laat ik het anders zegge ik zou ze nie af zetten 4 sterren

avatar van Marco dB
Laat deze liggen maar zoek hier de dubbele versie van, met al z'n pre-Island singles, en je hebt de bijna perfecte Marley verzamelaar.

avatar van ariedirk
inderdaad ik heb ook de dubbellaar in eerste instantie gekocht voor de bekende nummers op de tweede cd gekocht, maar de eerste cd is zeker de moeite waard

Marco dB schreef:

Hier is blijkbaar een dubbelcd versie van? Heeft die dezelfde titel dan?

avatar van Marco dB
Zo, de gegevens van de dubbele staan er nu ook bij.

Mtthz
Lekker zomers.

avatar van rudiger
het beste is om gewoon SONGS OF FREEDOM te kopen , en je bezit dan al het beste van deze Super artiest.

EVANSHEWSON
rudiger schreef:

Your damn right, Rudy! Movement of Jah People, yeah!

Pieter Paal
Op track 32 is theezakje, theezakje tevens weer aanwezig.

De makers van deze Singles Collection hadden beter eerst naar deze site kunnen gaan
Jamaican Singles « www.wailer.de want er ontbreekt hier nog wel 1 en ander.

Grootste afwezigen zijn Rock it Baby en Jah Live omdat deze een Belangrijk onderdeel in de marley geschiedenis vormen,
de eerste was zijn 1ste Single bij Island (of beter gezegd hun) en Jah live maakte hij speciaal voor het overlijden van Koning Selasie van Ethiopie de belangrijkste persoon in de Rasta cultuur.

Aan de andere kant, zijn Africa Unite en Sun is shining (Kaya versie) nooit op single verschenen, tenminste niet toen de beste man nog leefde.