The Birds - Birds Birds Birds in the World (2005)

1 stem

Label: Important

1. Green to Me (5:54)
  2. Beethovens Women (2:28)
  3. Fama Fama (1:12)
  4. In the Name of the River (6:50)
  5. Donkeys (5:23)
  6. Second Door (1:07)
  7. Human Play (13:05)
  8. Fireburner (6:38)
avatar van Spliffy McGreen
Ja ik heb hem nu eindelijk.
als je van vreemde dingen houd en je kent de japanse Acid Mothers Temple. dan zou ik deze niet links laten liggen.
de artwork is geweldig. alleen daarom is het de moeite waard om 'm te kopen. mooi uitgewerkt 3d hoesje met artwork van Pete Fowler. oa bekend van Super Furry Animals, The Magic Number's en z'n eigen verzamel album Sounds of monsterism island.

even over de muziek op deze cd:
track 1: gegil door de speakers eerte nummer moet je door heen breken
Track 2: Waarschijnlijk het beste nmmer op dit album.
voelt heerlijk vrij aan en vreemd. maar dat vind ik lekker.
track 3: kinderlijk gezongen. geen idee wat voor een instrument zegebruiken!
track 4: Klinkt heerlijk oosters. heeft meer weg van iets afkomstig uit India! in plaats van japan. lekker om op te droomen.
track 5: tja je zou dit nummer maar downloaden ! dan denk je zeker dat het niet goed gegaan is ! schel gepiep en verkrachte gitaren!met kinderlijk gezongen klanken. Typical Acid Mother Tempels
track 6: heerlijk lekker kinderlijk gezongen nummer. zeker een nummer om veel vaker te luisteren. Heerlijke melodie. jammer dat het zo kort is.
track 7: Een nummer met een hele lange intro ! na negen minuten raar gepiep en gitaar gekreun word het een heerlijk melodieus nummertje met een leuke zang en en maffe text. weirde geluidjes en een lekker ritme zorgt er wel voor dat ik deze track vaak ga luisteren.
rack 8: Tja geweldig op een Acid feest. maar vaak zal ik hem niet luisteren. beetje teveel gitaar verkrachting.