The Neville Brothers - Brother's Keeper (1990)

R&B
Label: A&M

1. Brother Blood (4:34)
  2. Brother Jake (4:47)
  3. Steer Me Right (3:15)
  4. Fearless (4:13)
  5. Sons and Daughters (5:02)
  6. Fallin' Rain (4:01)
  7. Jah Love (3:22)
  8. River of Life (5:19)
  9. Witness (4:05)
  10. My Brother's Keeper (3:36)
  11. Sons and Daughters [Reprise] (4:09)
  12. Mystery Train (4:32)
  13. Bird on a Wire (5:00)
avatar van bertus99
Hee, nog geenberichten hierbij? Na yellow moon kwamen de bro's al heel snel met Brother's Keeper. En die doet echt niet veel onder voor Yellow Moon, zij nhet dat er geen hits van geetrokken zijn voor zover ik weet.
Zoals de title al suggereert heeft deze cd een meer bijbelse lading. Met uitstapjes naar de gospel (steer me right) en de reggae (Jah Love)
De sterkste nummers zijn toch weer die van Charles Neville: Brother Blood, Brother Jake, en vooral Sons and daughters. Aaron Neville is soms wat te zoetig, zoals hier ook weer met zijn Fearless, al blijft zijn hoge falsetstem intrigerend.

avatar van bertus99
Deze ligt weer eens in de speler.
Nog steeds de enige hier ben ik blijkbaar die hem kent, althans bespreekt.....vreemd.
Deze band geniet toch grote bekendheid , ook bij ons dacht ik.
Mooie afwisselende plaat is dit. Van blues tot gospel tot ballad. Prachtige versie van Mysterie Train bijvoorbeeld.

avatar van Twinpeaks
Fijne plaat , afwisselend en toch een geheel. Mooie percussie en blaasinstrumenten. Prima samenzang . Muzikaal steekt het lekker in elkaar .Ik begin op 3 en halve ster