Bonobo - Live Sessions (2005)

Electronic
Label: Ninja Tune

1. Noctuary (4:34)
  2. Dismantling Frank (4:06)
  3. The Plug (6:09)
  4. Nothing Owed (6:24)
  5. Recurring (5:03)
  6. Pick Up [Four Tet Mix] (6:24)
avatar van MacManus
Electronica artiesten live?

Ik weet het nooit. Een beetje achter een mixtafel staan. Het doet me weinig, ik wil een band op een podium zien staan. Gelukkig wil bonobo dat ook en neemt een paar instrumentale artiesten mee. Wat dit live album dus echt een mooie toevoeging maakt tot je collectie.
Vooral Nothing Owed heeft een heerlijke afsluiter.
Bonobo blijft een meester wat betreft het mixen, duidelijk erg talentvol.

5 sterren.

Mag ik me daar bij aan sluiten? Ja, dat mag. Ik vind dit live-album ook helemaal goed. Weliswaar slechts voor 2/3e live (de eerste 4 nummers), maar ik vind het niet erg dat er nog twee (erg goede) nummers aan vast geplakt zijn. Steeds als ik dit hoor krijg ik toch een zeer dringende behoefte om een live concert van Bonobo in deze vorm mee te maken.

avatar van josbosvos
Ik was zeer teleurgesteld toen ik het concert van deze man - met band - gemist had toen hij in groningen kwam. Want wat klinkt dit toch heerlijk live .

avatar van josbosvos
Die soprano sax doet 't 'm gewoon . Net zoals bij Black Sands vind ik het gewoon heerlijk om te horen.

avatar van Jordipordie
Slap CD-tje zeg. Stuk voor stuk nummer voor een 13 in een dozijn lounge CD.

tuktak
Haha jah Bonobo haalt veel verzamelaars, maar bv Massive Attack is op minstens zoveel lounge cd's te vinden. Beide hebben een downtempo, triphoptempo en dan ontkom je er niet aan. Overigens zijn er grote stapels slechte lounge cd's te vinden met soms de meest geweldige triphop in de tracklist.

avatar van -SprayIt-
josbosvos schreef:

Volgende maand in de herkansing wel aanwezig in de Oosterpoort Groningen?