Glennis Grace - My Impossible Dream (2005)

Label: CNR

1. My Impossible Dream (2:45)
  2. Say A Little Prayer (3:03)
  3. A Moment Like This (3:56)
  4. Always on My Mind (3:02)
  5. Last Goodbye (4:10)
  6. Absolutely Not (3:08)
  7. Before Your Love (3:56)
  8. Shake Up the Party (3:12)
  9. The Greatest Love We'll Never Know (4:10)
  10. Somebody Else´s Guy (4:22)
  11. If You Knew Anything About Love (3:57)
  12. Betcha Never (3:22)
  13. It´s Over (Bonus Track) (4:43)
  14. My Impossible Dream (Up Tempo Dance-Version) (2:53)
avatar van Ericos
Dit album is echt helemaal te gek!
Prachtige nummers ..
Die stem die ze heeft, echt ongelofelijk gewoon ..

Glennis is echt een topperdje!

avatar van HiLL
Verschrikkelijk nummer..My Impossible Dream..wel een goede stem. Maar mij te Witney.

HiLL schreef:

Dan raad ik jou aan om het hele album is te beluisteren ..
want het is verder echt een heel mooi album!

Deze zangeres woont helaas voor haar in het verkeerde land... Wat een stem. En vergeet nou eens dat het misschien qua stem op Whitney lijkt. De stemmen van donkere zangeressen liggen nou eenmaal vaak dicht bij elkaar. It's over (de Roy Orbison cover) is zoooooo vreselijk mooi, kippevel.

avatar van Ericos
Van It's Over krijg ik ook elke keer weer kippenvel!
En toen mijn moeder de CD van Glennis een keer opzette kreeg ze er ook geen genoeg meer van en daarna haar vriendinnen ook allemaal haha ..

avatar van Mjoesik
In Belgie is Glennis Grace niet bekend , dus was ik heel blij dat ik haar leerde kennen via het Eurosong. Omdat ik vond dat ze zo'n goede stem had en op het internet had gelezen dat ze een album uit had wilde ik die gaan kopen. maar spijtig genoeg vond ik die nergens...
Per toeval vond ik enkele weken geleden toch dit album in MediaMarkt voor maar € 3,99 !! .. en m'n gedacht is nog steeds niet verandert : deze vrouw heeft een geweldige stem. ik vind het wel spijtig van de vele covers en bij liedjes als Shake up the Party komt haar stem niet goed over. maar dat alles neemt niet weg dat ik het geen goed album vind!

avatar van Ericos
Kan niet wachten tot ze een nieuw album laat uitkomen waarin ze geen covers zingt, maar haar stem heel goed laat horen door eigen nummers te zingen!

Glennis Grace is geweldig!

avatar van FunkStar
Glennis Grace heeft een prachtige stem met soms klanken van Whitney Houston.
Het is onbegrijpelijk dat Glennis niet succesvol is geworden dat is zeker weer typisch Nederland waar je het als echte goede zangeres vrijwel niet maakt.
Het nummer A Moment Like This van dit album komt oorspronkelijk van Kelly Clarkson. Er staan ook aardige covers op zoals Say A Little Prayer, Always on My Mind en Somebody Else´s Guy.

Je hebt helemaal gelijk!
Typisch Nederland dat zulke artiesten het niet halen tot aan de top..
Maar vaak worden artiesten die meedoen aan het songfestival al snel een stempel opgedrukt van 'niks aan'.

Jammer!
Hoop dat ze snel met een nieuw album komt!

avatar van itchy
FunkStar schreef:

Ericos schreef:
Typisch Nederland dat zulke artiesten het niet halen tot aan de top..

Wel erg ongenuanceerd commentaar. In nederland kan iedereen het maken, als ze maar het juiste marketingapparaat achter zich hebben. Het is echt stuitend wat in dit land wordt gevroten als het maar als "kwaliteit" of "echte artiest" wordt gepresenteerd. Ik bedoel, men slikt "artiesten" als Do als zoete koek. En een charlatan als Marco Borsato. Glennis is, alhoewel het totaal mijn genre niet is, een bovengemiddelde zangeres en zou het best kunnen maken als er flink wat geld op tafel wordt gelegd voor een uitgekiende promotiecampagne. Alleen, dat gebeurt blijkbaar niet.

avatar van musicfriek
itchy schreef:
[Wel erg ongenuanceerd commentaar. In nederland kan iedereen het maken, als ze maar het juiste marketingapparaat achter zich hebben. Het is echt stuitend wat in dit land wordt gevroten als het als "kwaliteit" of "echte artiest" wordt gepresenteerd. Ik bedoel, men slikt "artiesten" als Do als zoete koek. En een charlatan als Marco Borsato. Glennis is, alhoewel het totaal mijn genre niet is, een bovengemiddelde zangeres en zou het best kunnen maken als er flink wat geld op tafel wordt gelegd voor een uitgekiende promotiecampagne. alleen, dat gebeurt blijkbaar niet.

Ik denk juist dat ze "verkeerd" gepresenteerd wordt. Ik kan me het nummer I'm Gonna Be Strong nog goed herinneren. Toen dacht ik, tering, wat een stem heeft deze dame! Maar daarna praktisch niks meer gehoord van haar. Het songfestivalnummer vond ik juist weer een enorme draak...

Maar hoe bepaal je wat de juiste marketing is voor een artiest als deze? Ik denk dat ze eerst maar eens een andere producer moet gaan nemen, ze kan veel meer dan de nummers die ze op dit album zingt...

avatar van itchy
musicfriek schreef:

Tsja, er lopen in de muziekbizz genoeg types rond die een imago maken als beroep hebben. In dit geval zal ik het ook niet weten...
Alhoewel, als ik naar die hoes kijk, kan ze wel wat hipper gepresenteerd worden. Dit had een Whitney-hoes uit 1985 kunnen zijn. Foei, CNR records!

Pieter Paal
Ik vind Glennis Grace een goede zangeres, maar het lijkt wel erg veel op Whitney Houston, vooral 'A moment like this'. Op de radiozender Big L hoorde ik een Engelse zangeres die een hit met dit nummer had.
'My impossible dream' is mijn meest favoriete track. Wel jammer dat 'I'm gonna be strong' er niet op staat, want die versie van Glennis is o.k. Gene Pitney heeft dat nummer in het verleden ook eens gedaan, maar ik vind die van Glennis toch beter.

Destijds vond ik hem helemaal geweldig, nog steeds super leuk alleen jammer dat het zoveel covers heeft! En vooral dat ze zo wordt onderschat in NL over het algemeen.

LOL...ze scoort nu eindelijk wel he.
Met dit album is trouwens wel GIGANTISCH veel promotie gemaakt he.
Kijk de periode kerst/oud en nieuw...met A moment like this..ze was overal op tv te zien..Met rtl 4 als grote uitschieter.

Het werkte toen gewoon nog niet.

Maar ze komt er wel..echt

avatar van StefanK
In feite is dit album - met uitzondering van het titelnummer - een compilatiealbum van haar tweede schijf 'Secrets Of My Soul' en geen haar beter dan dat album. Hoewel veel mensen niet meteen zullen denken dat de meeste nr's gecoverd zijn, is het toch een grote misser geweest en hier en daar klinken de songs enorm goedkoop, glad en te geproduceerd.

Sinds 2007 heeft Glennis voor het eerste een goed werkend team achter zich staan en heeft ze zelf ook meer zeggenschap over haar muziek gekregen wat resulteerde in een aantal eigen geschreven liedjes op haar eerste Nederlandstalige album 'Glennis' uit 2008. En ook al schreef ze haar eerste Top 10-hit 'Als Je Slaapt' niet zelf, het was geen covermateriaal maar een speciaal voor haar geschreven ode als moeder aan kind. Dat zijn kwaliteiten die bij het grote publiek toch altijd in goede aarde vallen en het heeft de carrière van Glenn een goed zetje gegeven voor de toekomst.

Anno 2010 werkt ze met Fluitsma & Van Tijn aan haar tweede Nederlandstalige plaat waarvan de eerste single 'Als Je Mij Weer Aankijkt' goed ontvangen werd en een sound laat horen die bepalend is voor de muzikale koers die de zangeres is opgegaan. Tel daarbij op dat ze dit jaar door leerlingen van het Consevatorium in Amsterdam werd verkozen tot Beste Zangeres van Nederland, het programma 'Van Popster tot Operaster' won en een BUMA NL Award in de wacht sleepte voor tevens Beste Zangeres. Ze wordt duidelijk goed begeleid dit keer en dat kan (hopelijk) alleen maar betere dingen brengen voor de nabije toekomst!