Danny Elfman - Spider-Man (2002)

Score
Label: Columbia

1. Main Title (3:30)
  2. Transformations (3:31)
  3. Costume Montage (1:19)
  4. Revenge (6:13)
  5. First Web (0:56)
  6. Something's Different (1:17)
  7. City Montage (1:50)
  8. Alone (1:37)
  9. Parade Attack (3:54)
  10. Specter of the Goblin (3:47)
  11. Revelation (2:32)
  12. Getting Through (2:05)
  13. Final Confrontation (7:19)
  14. Farewell (3:11)
  15. End Credits (1:54)
avatar van JoeHallenbeck
Elfman's truukje begint een beetje oud te worden, en dat is duidelijk te merken in deze nogal inspiratieloze score. 2*

neo
Kijkend naar hoe Elfman zich de laatste tijd heeft ontwikkeld is deze score toch wel de moeite waard. De stijl van Raimi's Darkman score (wat natuurlijk weer gemodelleerd is naar Batman) is gecombineerd met Planet of The Apes (qua percussie) en met de wat vrolijkere scores van de MIB, wat samen Spider-man opleverde. Dat maakt het extra moeilijk om echt te kunnen waarderen, want waar andere componisten keer op keer kritiek krijgen met een nieuwe score (in vergelijking met hun vorige) gaat dit met Spider-Man en Planet of The Apes ook op. ''Farewell'' is, hoe vreemd het ook klinkt, een kleine minuut korter dan de versie op de andere ''inspired by'' cd. 3.5 sterren

Heb de film 2 keer gezien maar van de muziek kan ik me eigenlijk niks herinneren.

Ik ben waarschijnlijk een van de enige die deze score geweldig vind. Ik hou enorm van het erg wervelende thema, net als Spiderman die langs de wolkenkrabbers bengelt.

Maar wat ik zo vreselijk goed vind, is de plotse verschijning van het thema doorheen de score. Telkens onverwacht en subtiel gaat Elfman van de 'gewone' muziek over naar dat hoofdthema. Ook op het einde, na het dramatische afscheid is daar plots het thema terug. Super gewoon

neo
Het thema is natuurlijk geweldig, maar de stijl die Elfman hanteert.... Laten we voortaan ook gaan stemmen op de thema's apart

avatar van Thunderball
Ik heb deze soundtrack nog nooit van mijn leven gezien, het is altijd die >>>>> censuur>>>>>> inspired by cd!

Vind de muziek tijdens het kijken vd film toch ook wel erg goed, maar is toch moeilijk zo oordelen, ik geef verder geen stem.

avatar van JohnWilliams
Mooie Muziek vooral de Main Title is geweldig.
Bij de film past de muziek erg goed.
Danny Elfman:"Geslaagde actie".

avatar van Bart Tönjann
Inderdaad goede muziek. Vooral dat van de Goblin. En als Spidey door de gebouwen heenswiert, krijg je echt een adrenaline-rush dankzij de muziek.

Wie geen thema's hoort in deze ongelooflijk onderschatte score, kan misschien best eens luisteren naar deze uitstekende podcast van FSM

neo
Denk niet dat zo'n podcast mij overtuigd van de grootse kwaliteiten van deze score....

avatar van JohnWilliams
neo schreef:

Deze muziek inspireert heel erg,
het is echt mooi,
ik zal deze vaker luisteren

5.0

Prachtige sountrack van Danny Elfman voor een geweldige film. En die film wordt mede 'gemaakt' door de soundtrack. Vlagen van de oude Star Wars Soundtracks (vrolijk orkest), Batman Begins (donkerder), maar vooral veel variatie. Want dat is Spider-man: vrolijk, luchtig, donker, triest. Je hoort het allemaal in deze muziek.

avatar van Pepino
Die 'Main Title' is echt iconisch hé Heerlijke soundtrack. De thema's die vaak terugkomen zijn geweldig, zéker die van The Green Goblin.