Boz Scaggs - Dig (2001)

1. Payday (4:44)
  2. Sarah (4:45)
  3. Miss Riddle (6:27)
  4. I Just Go (4:50)
  5. Get on the Natch (4:50)
  6. Desire (5:32)
  7. Call That Love (4:19)
  8. King of el Paso (5:17)
  9. You're Not (4:19)
  10. Vanishing Point (4:48)
  11. Thanks to You (6:00)
avatar van Marty
Grote terugkeer van de muzikant uit Texas. Met hulp van zijn Toto-maatjes uit de jaren zeventig (Steve Lukather en met name producer David Paich) heeft Boz zijn beste album op het Virgin label afgeleverd. Beste nummers: I just go en Vanishing Point.
Als Toto-fan ben ik blij dat David Paich zo mooi productiewerk heeft geleverd. Als singer-songwriter is het de laaste jaren wat rustiger rond hem geworden, maar als producer levert hij hier echt een top-product!

avatar van Broem
Inderdaad een prachtalbum. Hoorde Thank's to you op een verzamelalbum waardoor mijn interesse in Boz weer opleefde. Wat een vette en goed geproduceerde sound zeg. Audiofiele kwaliteit en heerlijk gevarieerd. Na zijn successen in de 70's en 80's is dit een aanrader voor de new generation.

avatar van heartofsoul
Kreeg dit album zaterdag in mijn bezit en ik ben Broem dankbaar voor de tip. Fantastische geluidskwaliteit, Boz zingt schitterend (ik moest aanvankelijk aan zijn stem wennen, maar nu ik daaraan gewend ben, kan ik als het ware niet meer zonder) en de liedjes zijn spannend genoeg.
Allermooiste nummer is voorlopig het huiveringwekkende I Just Go, maar wellicht stel ik mijn oordeel nog bij. Het is namelijk zeker dat er nog vele draaibeurten zullen volgen!

avatar van Broem
Mooi. Het is te dun gezaaid met Boz liefhebbers op dit forum.

avatar van koel
Och och, wat een fijn album is dit toch. Zonet weer even uit de kast gehaald. Heerlijke productie ook (Kortchmar/Paich/MacMillian). 0,5 puntje erbij!

kistenkuif
Opwindend voor geen meter maar wel een superslick en muzikaal erg consistent album.

avatar van dynamo d
Wonderschoon album. Hoe heb ik dit kunnen missen!? Subtiele muziek, bluesachtitg, soulvol, mooi gezongen, prachtige gitaren, fijne blazers erbij. Ik kon nog een dvd-audio 5.1 surround sound versie op de kop tikken. Eén van de mooiste surround sound albums die ik heb. Opwindend en kalmerend tegelijk dit prachtige album van Boz Scaggs. Allemaal mooie nummers met als hoogtepunt voor mij I Just Go.

avatar van kapiteingilo
1,5
Ben een fan van sommige nummers en albums van Boz maar dit album kan ik niet smaken. Veel te vraag, veel te veel van hetzelfde en geen enkel nummer dat eruit springt. Wat mij betreft bandwerk maar mogelijks is dit oneerbiedig uitgedrukt.