Kaleidoscope - Tangerine Dream (1967)

Label: Fontana

1. Kaleidoscope (2:14)
  2. Please Excuse My Face (2:11)
  3. Dive into Yesterday (4:46)
  4. Mr.Small the Watch Repairer Man (2:43)
  5. Flight from Ashiya (2:40)
  6. The Murder of Lewis Tollani (2:47)
  7. In the Room of Percussion (3:20)
  8. Dear Nellie Goodrich (2:46)
  9. Holiday Maker (2:30)
  10. A Lesson Perhaps (2:42)
  11. The Sky Children (8:05)
  12. A Dream for Julie * (2:47)
  13. Jenny Artichoke * (2:14)
  14. Just How Much You Are * (2:40)
Oude paddo hippierock. Er staan een paar vermakelijke nmmers op het album, maar echt raken het doet het me niet. Misschien met paddo's?

avatar van Toon1
Deze Britse groep is niet te verwarren met de Amerikaanse groep (die 'A Beacon from Mars' uitbracht)!

Toine Rorije
Toon1 schreef:

Ah, ik heb ze toevallig gisteren nog met elkaar verward.

avatar van Toon1
Toine Rorije schreef:

Ah, ik heb ze toevallig gisteren nog met elkaar verward.

Je hoort het erg eigenlijk wel erg duidelijk aan, Britse psychedelia is normaal niet zo moeilijk te onderscheiden van Amerikaanse.

Natuurlijk, het is ontzettende bubblegum fairy pop, maar toch.... een single met als a-kant 'Jenny Artichoke' is toch wel geweldig hoor. En het nummer Sky Children is (naar mijn idee) erg prachtig. Niet voor niks staat binnenin mijn trouwring "A million white flowers" en in die van mijn ega "In a field in the sky"

avatar van canaQ
Een geweldig album! Ik hou wel een beetje van psychedelia, alhoewel dit wel naar pop neigt. The Sky Children is werkelijk een prachtig nummer, ik ben het met Brainticket eens!

avatar van willemmusic
My White Bicycle staat hier niet op, dat is wel een sixties-classic!
In the Room of Percussion stond op een singletje, de b kant van Flight from Ashiya, dacht ik, een mooi nummer.

avatar van titan
titan (crew)
willemmusic schreef:
My White Bicycle staat hier niet op.

Dat is ook niet zo raar, want dat is een nummer van de band Tomorrow.

avatar van willemmusic
Dat is helemaal juist,Titan, ik moet ergens een afslag hebben gemist.
Mag ik jullie ondanks deze ernstige deuk in mijn expertise waarschuwen voor die verschrikkelijke Fairfield Parlour, de ex- Kaleidoscope...

avatar van Stijn_Slayer
Leuk vrolijk album, maar helaas toch iets te wisselvallig. Af en toe slaat het vrolijke ook een beetje om in meligheid.

Dit neigt inderdaad naar pop, het had wel een tikkeltje 'smeriger' gekund. Desondanks een heel leuk album.

avatar van music4life
Lekkere Psychedelische Pop

avatar van Chronos85
Ik vind het zelfgetitelde nummer toch wel één van de hoogtepunten in de Britse psychedelica. Wat een harmonieën, wat een productie! Ik ben het in het geval van dit nummer niet eens met Stijn. Het zoete maakt dit nummer juist zo goed. Pop kan ook heel mooi zijn trouwens...

avatar van AbleMable
Vind de hele plaat niet zoveel bijzonder maar de afsluitende track The Sky Children is wel heel erg mooi! Kan op het moment geen genoeg van het nummer krijgen.