Scorpions - Gold Ballads (1984)

West-Duitsland
Label: EMI

1. Still Loving You (6:27)
  2. Holiday (6:31)
  3. When the Smoke Is Going Down (3:50)
  4. Always Somewhere (4:54)
  5. Lady Starlight (6:18)
Marcel²
Eigenlijk is dit een EP, met 5 prachtige ballads, van The Scorpions. Still Loving You blijft een mooi nummer.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
De EP is later wat overbodig gemaakt door de verzamelaar "Still loving you: more gold ballads". Hmm ik zie dat die er hier nog niet tussen staat... maar die bevatte dus deze vijf nummers en nog zes andere.

avatar van B.Robertson
Op Gold ballads staan enkel originele versies. Opvolgende verzamelaars bevatten soms remixen van nummers. Zoals Is there anybody there op Rockers 'n'ballads. Still loving you: more gold ballads ga ik later eens luisteren. Gold ballads is een verdienstelijke EP. Prachtig, al die mooie nummers achter elkaar aan. Van Gold ballads heb ik de cd.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Nu is de Rockers'n'Ballads versie van Is There Anybody There wel mijn favoriet van dat nummer... zou niet eens meer weten hoe de originele klonk, daar ik die versie over mijn Lovedrive-download heengewalst heb.

avatar van gigage
Still loving You (uit 1984) ,ingekort voor de single, bestormde in Nederland pas begin 1987 de hitparade (#5). Deze E.P. kwam daardoor ook weer in beeld en huppelde vrolijk mee op dat succes (#11) in tegenstelling tot de elpee. Op deze uitgave staat het volledige nummer naast 4 andere krakers van ballads. De cover art is klaarblijkelijk van dezelfde fotoshoot van Love at first Sting en rechtvaardigt al een aanschaf mocht je nog een leuk schilderijtje zoeken voor aan de muur.