Romark Records (2013)

Soul
Label: Kent

1. Ty Karim - All at Once Ty Karim
  2. Marcene Harris - Work It Out
  3. Obie Jessie & the Seeds of Freedom - Beautiful Day My Brother (Keep Moving On)
  4. Ray Agee - It's Hard to Explain
  12. Faye Ross - Faith, Hope & Trust
  13. The Francettes - I'm Leaving You
  14. Lon-Genes - Dream Girl
  15. Dimples Harris - Do I Need You
  16. Deborah Foster - Bye Bye Baby (I'm Leaving You)
  17. Marshall McQueen Jr. - Any Fool Can Feel It
  18. Larry Atkins - Help Me Get This Feeling Back Again
  19. Eddie Bridges & His Lowriders - Peekaboo
  20. Jimmy "Preacher" Ellis - Tough Competition
  21. Cry Baby Curtis - There Will Be Some Changes Made
  22. O'Malley Jones - Pay and Be on My Way
  23. Marshall McQueen Jr. - If I Can't Stop You
  24. Deborah Foster - I Can't Hold Back This Feeling
  25. Marcene "Dimples" Harris - Talking Old Soldiers Aka I Know How It Feels (To Grow Old)
Uitstekende soulverzamelaar met voor mij heel veel onbekend werk.

avatar van thelion
Soullabels er waren er heel erg veel in de 60ties en 70ties en bij Kent pikken ze er zo af en toe een uit om daar wat verder in te duiken. Soms bekend en soms obscuur.
Deze compilatie van Romark kan je rustig onder de laatste scharen, niet alleen het label, maar ook de artiesten zijn behoorlijk onbekend.
Romark Records is op gericht in 1963 door Kent Harris (wellicht dat iemand hem kent van Boogaloo & His Gallant Crew waar mee hij 2 singles uitbracht in de jaren 50 Big Fat Lie en Cops and Robbers, maar ik vrees van niet).
Kent Harris ging zich hierna toeleggen op het schrijven en produceren van nummers eerst bij het Crest label maar vanaf 1963 voor zijn eigen label Romark.
Romark is een typisch West-Coast label en was gevestigd in L.A.
Op de compilatie zijn 16 singles uit de jaren 60 verzameld aangevuld met niet eerder uitgebracht materiaal uit de jaren 60 en 70 en 2 nummers uit begin jaren 80.
Het lijkt op het eerste gezicht een mengelmoes van van alles en nog wat (Soul, Funk, Ballades), maar op de achtergrond hoor je toch een bepaalde vibe die bij alle nummers terug komt. Soms zijn er van die producers die dat hebben noem het maar een soort van eigen geluid (Phil Spector had zijn "Wall Of Sound") Harris had dit ook minderduidelijk maar zeker wel aanwezig.

Mooi overzicht van dit obscure label waarbij die nadruk ligt op het jaren 60 werk.

avatar van Reijersen
Heerlijke verzamelaar van een inderdaad onbekend label, vol met inderdaad onbekende artiesten. De sfeer is als één geheel, waar de artiesten gerust laveren tussen de verschillende soul-stijlen. Vol met onontdekte soulparels.