Rodrigo Leão - Songs (2012)

Alternatieve titel: (2004-2012)

2. Deep Blue (4:06)

met Sónia Tavares

3. Happiness (3:14)

met Sónia Tavares

4. Sleepless Heart (3:33)

met Ana Vieira

5. Cathy (4:48)

met Neil Hannon

6. Lonely Carousel (3:34)

met Beth Gibbons

7. Lost Words (1:00)
  8. Terrible Dawn (4:36)

met Scott Matthew

9. This Light Holds So Many Colours (5:03)

met Stuart A. Staples

10. Incomplete (3:26)

met Scott Matthew

Rodrigo Leão veroverde mijn muzikale hart al in een eerder stadium met zijn melancholieke, ronduit schitterende nummers.
Scott Matthew dweept behoorlijk met hem en hij treedt vaker met Rodrigo op. Op deze verzamelaar waar nummers met diverse gastartiesten verzameld zijn komt Scott twee keer terug.
En als Scott Matthew-liefhebber is de cirkel al snel weer rond maar zelfs al zouu hij niet aanwezig zijn op dit album dan nog is en blijft het een prachtalbum en dat het een verzamelaar is doet er verder niet aan af.

Tien mooie, sfeervolle, melancholieke nummers met artiesten die het plaatje perfect weten in te kleuren met hun vocalen alsof ze standaard onderdeel zijn van het muzikale palet van Rodrigo Leão.

avatar van muziekobsessie
fijn plaatje indeed, heel sfeervol met oneindige dekens van strijkerpartijen.....en niet de minste zangers zeg. Petje af

avatar van muziekobsessie
Er staat 2012 bij Aero, hebben we dat dan toen even gemist ofzo? En is dit dan een verzamelaar, want zo klinkt het niet. Echt een prachtig plaatje dat toch meer mensen moet aanspreken. Af en toe krijg ik dat melancholische Perry Blake(eerste 2 platen)gevoel waar ik destijds zo vaak naar luisterde. sterker nog 1 nummer cathy lijkt erg op broken statue van Blake...

Ja dit is een verzamelaar van nummers uit verschillende periodes zoals de titel al aangeeft

De nummers met Scott Matthew kende ik al langer. Zo stond Terrible Dawn op het schitterende A Montanha Mágica en Lonely Carousel met Beth Gibbons op Cinema.

Op Cinema staan meer gastartiesten die hier niet op staan (Ryuichi Sakamoto).