Walter Trout - Luther's Blues (2013)

Alternatieve titel: A Tribute to Luther Allison

Blues
Label: Provogue

1. I'm Back (4:31)
  2. Cherry Red Wine (4:22)
  3. Move from the Hood (3:32)
  4. Bad Love (5:14)
  5. Big City (6:25)
  6. Chicago (5:51)
  7. Just as I Am (5:09)
  8. Low Down and Dirty (4:20)
  9. Pain in the Streets (5:46)
  10. All the Kings Horses (5:48)
  11. Freedom (7:23)
  12. Luther Speaks (0:24)
  13. When Luther Played the Blues (7:28)
avatar van Ronald5150
Al snel na Walter Trout's laatste album, "Blues for the Modern Daze", komt hij met een mooi eerbetoon aan blueslegende Luther Allison. Op "Luther's Blues" laat Trout precies horen hoe ook Allison de blues aan de man bracht; rauw, ruig maar met een ongekende passie en beleving. Net als Allison vermengt Trout zijn blues met een flinke dosis rock. Dit levert een energiek bluesalbum op, waarop toch ook de nodige slowblues pareltjes zijn te vinden. Trout brengt dit eerbetoon met het nodige respect voor Luther Allison en de geest van Allison waart dan ook door alle liedjes. Met het zelfgeschreven "When Luther Played the Blues" sluit Walter Trout dit prima eerbetoon dan ook prachtig af.

avatar van Rinus
Erg mooie Tribute aan bluesgigant Luther Allison. Hij doet de nummers eer aan. Hij speelt de nummers soms wat feller dan dat Allison deed, maar Trout weet altijd precies de vinger te leggen op hoe het nummer niet klinken.

avatar van Rainmachine
Zodejokus wat een waanzinig tribute album is dit. Eigenlijk is dit hoe ik Walter Trout het liefst hoor, zonder die zoetsappige smartlappen en low down & dirty op zijn gitaar. Cherry Red Wine... Knalluh!