Brian Setzer - Ignition! (2001)

Alternatieve titel: '68 Comeback Special

Label: Hollywood

1. Ignition (3:02)
  2. 5 Years, 4 Months, 3 Days (3:07)
  3. Hell Bent (3:33)
  4. Hot Rod Girl (2:05)
  5. 8-Track (4:07)
  6. '59 (4:34)
  7. Rooster Rock (2:59)
  8. Santa Rosa Rita (3:05)
  9. (The Legend of) Johnny Kool (Part 2) (3:21)
  10. Get 'Em on the Ropes (3:17)
  11. Who Would Love This Car But Me? (2:44)
  12. Blue Café (3:52)
  13. Dreamsville (4:23)
  14. Malagueña (4:15)
avatar van SnakeTube
Een erg fijn album om in de auto af te spelen, je moet jezelf dan echter wel kunnen beheersen om niet in de verleiding te komen (wel of niet bewust) het gaspendaal in te trappen. Je wilt natuurlijk niet zo eindigen als de hoesfoto.
Ik draai hem nu alweer meer dan een jaar onafgebroken tijdens de autoritten.
Het album begint gelijk al goed met 'Ignition', hier start elke autorit uiteindelijk ook mee (zonder ontsteking geen vooruitgang). Naast dit nummer zijn mijn absolute favorieten ''59' en 'Hell Bent'. Iets mindere nummers zullen voor de meeste mensen waarschijnlijk '8-track' en 'Dreamsville' zijn (de eerste wat country-invloed de ander iets rustiger). Persoonlijk houd ik van het gehele album en is eigenlijk het meest favoriet ten opzichte van de andere albums van Brian.
Ouderwets Rock 'n 'Roll (Rockabilly). Vooral het ontbreken van blazers is voor mij een groot pluspunt (dit in vergelijk met de BSO-albums).