Patatje Metal - Lik de Lolly (2005)

Rock / Metal
Label: EB

1. Verliefd (3:53)
  2. Ik Weet Niet Hoe (4:54)
  3. Dromen Zijn Bedrog (5:43)
  4. Heb Je Even voor Mij? (5:02)
  5. Even aan Mijn Moeder Vragen (5:38)
  6. Zo Verdomd Alleen (4:54)
  7. Sinds 1 Dag of 2 (32 Jaar) (3:38)
  8. Belgie (6:38)
  9. Ben Ik Te Min? (7:51)
  10. Ding a Dong (1:57)
  11. Vriendschap (4:06)
  12. Opzij (3:43)
  13. Pa (4:57)
  14. Een Beetje Verliefd (4:33)
  15. Annabel (4:59)
  16. Kronenburg Park (5:12)
DutchViking
Lik de Lolly

Originele titel van een originele band. Patatje Metal bestaat uit:
Marco Borsatan
Nico Haat
Vader Macabraham

Leuk bedacht, ik ga ze spoedig 'ns checken

avatar van Safri
Mijn God zeg, lijkt me 33x niks dit. Maar die namen zijn wel geinig gevonden inderdaad

avatar van BoordAppel

Maar belangrijker: is de muziek wat?

avatar van Nicolage Rico
Lijkt me ook 3 x niks, omdat het allemaal covers zijn.

DutchViking
Weet niet of het muzikaal wat is, ik ga het binnenkort eens luisteren. Ik heb gehoord dat de band de covers vrij heavy speelt, met Iron Maiden/Judas Priest als belangrijkste inspiratiebron. Uiteraard kun je deze band moeilijk serieus nemen. Wel leuk op z'n tijd overigens.

Uit betrouwbare bron heb ik inmiddels vernomen dat Nico Haat de band verlaten heeft. Patatje Metal is dus op zoek naar een nieuwe gitarist.

avatar van Kos
Kos
DutchViking schreef:

avatar van Epitaph
Lijkt mij echt iets voor Beavis & Butthead.

Die namen zijn anders al antieke grappen ...

avatar van HammerHead
Nogal 'wij hebben tien bier op' kroeg humor inderdaad. Als de muziek net zo goed is als deze grappen, laat ik 'm wel gewoon links liggen.

avatar van glenn53
De nieuwe gitarist heet Rammstein Shaffy !!!!
Het is gewoon biertje erbij en een paar nrs is het geweldig.

Orginele band met aardige covers.
Zoals al eerder vermeld, leuk als je wat bier op hebt.
Aangezien het wel aardige covers zijn en het toch een orginele band is vind ik het wel een [3,5] waard.

Is het trouwens waar dat ze naar Lowlands komen? Staat nog niet op de site maar heb het al op aardig wat fora gelezen. Blijven hopen

Joy
nog zon bandje, beatallica, metallicanummers in beatlesausje, nog behoorlijk strak ook nog
met perfecte hetfield immitatiezang/schreeuw

titels:

-The Thing That Should Not Let It Be
-...And Justice For All My Loving
-Blackened The USSR - erg strak
-Everybody's Got A Ticket To Ride Except For Me And My Lightning
-Hey dude
-Leper madonna

ik zeg, als je je ff verveeld, luisteren, je krijgt er hoedanook goeie zin van

avatar van Rockfan
Dit is hartsikke leuk, alleen vliegen de cliche's ji om de oren.
Wil deze heren toch wel eens live beleven

avatar van chansadres
Echt orrigineel is het niet. De meeste nummers zijn gewoon combo's van bestaande rocknummers met Nederlandstalige teksten.

Pa is bijvoorbeeld gezet op de muziek van Enter Sandman van Metallica. Natuurlijk zijn de nummers iets aangepast maar je hoort bij elk nummer meteen wat het inspiratiepunt was.

avatar van Rockfan
chansadres schreef:

Das nu juist het leuke

avatar van OldSkool
Joy schreef:
met perfecte hetfield immitatiezang/schreeuw

Inderdaad.

Ik ken ze nog maar net maar ben al zeer onder de indruk.

Marco Borsatan heeft een prachtige stem die zich geweldig leent voor het overbrengen van de Nederlandse teksten.

avatar van Edwynn
Op plaat is het discutabel ja. Maar live staat dit garant voor een onvervalst feestje. Vorig jaar hier in Harderwijk bijvoorbeeld.

avatar van notsub
Doe mij maar een broodje Madball met Joey de Mayo of een Fricandlemass speciaal...

Dit is best lachen, Rammstein muziek onder Bennie Nijman teksten of Borsato over The FInal Countdown. Leuk voor een paar nummers, daarna weet je het wel. Op een goed feest zal dit best werken.

avatar van kaztor
DutchViking schreef: