Ellen ten Damme - Kill Your Darlings (1995)

Label: Mercury

7. White Coats (4:10)
  8. Tears (3:21)
  9. Pigeons (4:28)
  10. Potential (4:03)
  11. I Can Live Without You (4:34)
avatar van starbright boy
Ten Damme toen ze nog leuk was.

'Ze is nog steeds leuk.

avatar van starbright boy
Ach, ik heb niet eens een hekel aan d'r, alleen de nummers die ik ken van die andere cd vond ik niks. Terwijl deze cd heel anders is. Grappig, apart en fris.

avatar van gemaster
Dat 'Las Vegas' nummer vond ik nog wel geinig.

avatar van HiLL
Ja inderdaad lekker nummertje is dat!

Pieter Paal
Ik heb helaas dit album nog niet in mijn collectie. Is het nog ergens te krijgen, want ik zie deze nooit in de cd-bakken staan.
Gelukkig heb ik wel de albums 'I am here' en 'Impossible girl' en een aantal cd-singles, waar ook enkele non-album tracks en clips op staan.

avatar van evil23
Probeer het eens bij een Plato daar heb ik hem toen ook uit de bak gevist. Helaas door omstandigheden nu niet meer in bezit.
Toch was dit een aangename kennismaking met een actrice,zangeres die later nog veel goede liedjes zou afleveren.

avatar van Dibbel
In de golf van vrouwelijke singer/songwriters en rockchicks die begin jaren 90 opkwam, kon Ellen Ten Damme er ook nog wel bij, al viel ze helaas niet op bij het grote publiek toen.
Dit is haar eerste CD, tot die tijd genoot ze vooral bekendheid als actrice.
De plaat is eigenlijk een samenwerkingsverband met de niet geheel onbekende gitarist Rob Ten Bokum (Vitesse, Herman Brood, Bintangs, Margriet Eshuys, Brigitte Kaandorp).
Ze schreven zowat alle nummers samen en produceerden het ook.
Levert een album op met aangenaam wegluisterende poprock met behoorlijk wat rustige nummers.
Ze heeft wel een aparte stem (love it or hate it) waar ik af en toe wat Kate Bush in hoor.
Het enigszins zeurderige Birthday en Sex Religion hebben destijds nog wat airplay gehad dacht ik.
Sex Religion, Potential, White Coats (beetje orientaals) en Darling zijn de beste nummers, op deze plaat die redelijk aangenaam wegluistert.
Ooit van een bibliotheeksale gekocht deze voor 2 Euro.