Rare Earth - Ma (1973)

Soul
Label: Motown

1. Ma (17:24)
  2. Big John Is My Name (4:26)
  3. Smiling Faces Sometimes (6:03)
  4. Hum Along and Dance (5:19)
  5. Come with Me (4:47)
avatar van Mille Vinyl
Alle muziek Soul liefhebbers moeten hier naar luisteren !Dit is een fantatische lp met een zeer goede versie van hum along and dance (temptations) en een ongelofelijke 17'24 durende ma !!!!!!

avatar van matthijs
"Ma" is ook door de Temptations op de plaat gezet in hetzelfde jaar (album 'Masterpiece', wat een goede titel is).

avatar van Mille Vinyl
Hum along and dance en smiling faces sometimes zijn ook temptation nummers van Ma wist ik het niet !Merci Matthys,ik ga opzoek naar de temptation versie van Ma!

avatar van Ducoz
Mille Vinyl schreef:

Ff 8 jaar naar dato: het zijn allemaal Norman Whitfield nummers. Hij produceerde beide artiesten met regelmaat.

avatar van djfritzen
Wat 'n heerlijk album is dit. Bij de eerste luisterbeurt was ik gelijk verkocht en dat is altijd een goed teken. Blijkt maar weer, en dat zal voorlopig nog wel zo blijven, dat ik in mijn jeugd, ik was 13 in '73, heel wat heb gemist. Maar des te leuker om dat nu alsnog in te halen.

Nu nog op zoek naar dit album op vinyl

avatar van gastheerg
Wie de vinyl versie zoekt doet zichzelf wel een plezier een versie te zoeken waar de cover in reliëf is. Daar komt "MA" serieus beter uit

Prima album wat ik ook vrij snel kocht toen het uitkwam en Rare Earth blijft voor mij toch een hele fijne mix van Rock en Soul. De laatste twee albums van Rare Earth heb ik nooit gehoord maar van al die anderen zijn de albums Ma samen mijn In Concert mijn favorieten.

Beide net uit de kast gehaald om de zaterdagmiddag even om te zetten in een feestje.