Barclay James Harvest - Live Tapes (1978)

Label: Polydor

1. Child of the Universe (6:42)
  2. Rock 'N' Roll Star (5:14)
  3. Poor Man's Moody Blues (7:33)
  4. Mockingbird (7:27)
  5. Hard Hearted Woman (4:51)
  6. One Night (6:23)
  7. The World Goes On * (6:17)
  8. Medicine Man * (11:55)
  9. Taking Me Higher (4:42)
  10. Suicide? (6:32)
  11. Crazy City (4:57)
  12. Polk Street Rag (5:43)
  13. Hymn for the Children * (3:44)
  14. Jonathan (5:53)
  15. For No One (6:32)
  16. Hymn (6:22)
totale tijdsduur: 1:18:51 (1:40:47)
avatar van Gert P
Ook weer een prachtig live album van deze groep die ook al begonnen is in de jaren 60.

avatar van vanwijk
Volgens mij is er een nieuwe versie uit met extra materiaal!

avatar van PinkEclipse
Is het geluid daarop ook beter??

avatar van vanwijk
Weet ik niet, ik krijg volgende week de nieuwe cd. Wel staan er meer nummers op!

avatar van vanwijk
Het geluid is ongeveer zoal op de oude persing. Wel 3 nummers meer! Samen met Seconds Out van Genesis en A Live Record van Camel mijn favourite live cd van de jaren zeventig.

avatar van novalepidoptera
Het enige kritiek is dat het soms te perfect klinkt.

avatar van ChrisX
novalepidoptera schreef:
Hier ben ik helemaal mee eens wat een geweldige band is dit.Live klinken ze haast beter dan op hun studio albums. Het enige kritiek is dat het soms te perfect klinkt.

Het is ook niet zo gek dat het zo perfect klinkt want het is redelijk algemeen bekend dat aan de meeste live-albums achter af vaak flink werd / word gesleuteld. En dat is ook met Live Tapes wel degelijk gebeurd.

Wat ik altijd vreemd aan dit album heb gevonden is hoe onverstaanbaar de gesproken woorden tussen de nummers zijn (ze verdrinken in vliegtuighangargalm) maar dat vervolgens de zang eigenlijk heel anders dan klinkt.

avatar van vanwijk
Ik blijf de zang ook wat vliegtuighangargalmachtig vinden klinken, ook op de laatste persing.

Ozric Spacefolk
Ik vind dit één van de beste livedubbelaars ooit gemaakt.
Samen met die van Camel (A Live Record).

Alle nummers op deze plaat zijn goed gecomponeerd, goed gespeeld en vervangen de originelen op sublieme wijze...

Absolute prijsknallers: For No One, One Night (wat een gitaargeluid, geweldige solo's), Crazy City (mooiste Holroyd nummer), Suicide? en natuurlijk Mockingbird en Poor Man's Moody Blues...

Helemaal mee eens!

Ozric Spacefolk
Jarenlang alleen de dubbelelpee van deze plaat gehad. Nu is er dus ook een remaster uit, met extra nummers uit die tijd. Een schitterende uitvoering van The World Goes on en een heerlijke lange versie van Medicine Man. Ook Hymn for the Children staat nu in het rijtje.

Alles bij elkaar, een waardig opvolger van de elpee Live uit 1974. Mensen die BJH te soft vinden en niet zo blij worden van de studioplaten, doen er goed aan deze Live Tapes en Live uit 1974 aan te schaffen...

avatar van crazyhorse
Geweldige dubbel elpee, niet te geloven, heb ik vandaag gekocht op een platenbeurs voor welgeteld € 1
en in goede staat.