My Dying Bride - Introducing... (2013)

Label: Recall

1. The Snow in My Hand (7:07)
  2. The Cry of Mankind (12:10)
  3. A Kiss to Remember (7:31)
  4. Sear Me III (5:26)
  5. My Hope, the Destroyer (6:41)
  6. The Scarlet Garden (7:49)
  7. My Wine in Silence (5:51)
  8. To Remain Tombless (6:09)
  9. My Body, a Funeral (6:46)
  10. Bring Me Victory (4:09)
  11. In Your Dark Pavilion (10:03)
  12. That Dress and Summer Skin (9:36)
avatar van Darkzone
Ik zag deze op Play.com voorbij komen. Wat hier het nut van is? Een kleine introductie van deze band voor een zeer zachte prijs (7 euro 20), 6 tracks per cd. Maar het zijn dan ook niet de minste tracks, dus wie kennis wil maken met deze geweldige band, zal deze verzamelaar maar 1x draaien en meteen overgaan op de rest van hun albums

avatar van gigage
Nou vooruit dan, daar kan ik me dan geen bult aan vallen, lijkt me

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Mooie compilatie en voor degenen die het werk van deze geweldige band nog niet kent, een zeer goede introductie. Van bijna elk studio-album zijn 1 of 2 nummers geplukt en in veel gevallen zijn dat ook zeker niet de minste.
In ieder geval staat het machtige "The Cry of Mankind" (het ultieme MDB-nummer) er in z'n geheel op, dus dat zegt al genoeg.
Ook goed dat ze hier een dubbelaar van hebben gemaakt, gezien MDB vooral heel veel lange tracks hebben gemaakt.
Als introductie, maar ook als verzamel-album in het algemeen is dit in ieder geval een schot in de roos.
En inderdaad, voor een vriendenprijsje te koop!

avatar van Edwynn
Ik vind dat er maar merkwaardige keuze. Natuurlijk zijn de nummers oké, maar van het debuut en de genredefiniërende eerste EP zien we niets terug. Verder missen de 'hitjes' Like Gods Of The sun en For You van het Like Gods Of The Sun-album en I am The Bloody Earth was ook geen onbelangrijk nummer voor de band. Waarom Songs Of Darkness... met twee nummers is vertegenwoordigd terwijl het breed gedragen Turn Loose The Swans het met slechts één song moet doen, is mij eveneens een raadsel.

Maar goed, ik zie dat het niet op Peaceville is verschenen dus zal het wel buiten authorisatie van de band omgegaan zijn. Als het nix kost en je wil wat van My Dying Bride hebben, kan het ermee door maar ik zou kiezen voor een officiële uitgave.

avatar van gigage
Wat een relaxt plaatje is dit. Leuk voor in bad, achter (of voor) de pc, tijdens het werk. De 7 euro goed besteed in ieder geval. De laatste 20 minuten kan zo in een tim burton animatie film
Hoewel ik bij dat Narator stukje ook even aan de goombay dance band moest denken (sun of Jamaica).