Miss Antarctica - Lost Electricity (2005)

Label: Island

1. The Walls Come Tumbling Down (3:29)
  2. Snow Girls (2:57)
  3. With You Hello Is One Step From Hell (4:43)
  4. House of Leaves (3:50)
  5. We Trace Faint Lines (4:02)
  6. Things to Do Before I Die (3:56)
  7. Robots Taking Holidays (3:28)
  8. Stray Dogs and White Walls (4:35)
  9. All the Pretty Dolls (3:14)
  10. Cold Modern Flat Times (4:28)
  11. Kitty (3:51)
avatar van LittleBox
Prima nummers op dit album (half Nederlands overigens). Doet af en toe denken aan Placebo. Gitaarwerk is uitstekend!

Zware kost. Een desolate plaat en het kostte me een paar draaibeurten om ook de mooie, meer melodieuze kant van dit album op juiste waarde te schatten. Inderdaad mooie gitaarpassages. Favoriete nummers: Snow Girl en With You Hello Is One Step From Hell.

avatar van Bill
Goed debuut album van deze band! Het klinkt erg gelikt en mooi allemaal. Mijn favoriete nummer van het album: Snow Girl.
Het gitaarwerk in dat nummer is gewoon top!

avatar van battersea
onbekend maar erg sterk. Doet me af en toe sterk denken aan This Beautiful mess. (track 3). Stevige pop-rock met heerlijk snijdend gitaarwerk her en der. Jammer dat het bij deze plaat is gebleven. Volgens mij bestaan ze niet meer.

avatar van matthijs
battersea schreef:
Doet me af en toe sterk denken aan This Beautiful mess. (track 3).
Ik had die associatie ook - Gek - want beide bands hebben toch niet een heel kenmerkend geluid? Je zou nog wel 100 bands kunnen noemen die op beide lijken. Ik dacht al - misschien dezelfde muzikanten of producers - gechecked - neehoor

avatar van matthijs
Enne track 10 is echt super...